Fortsätt till huvudinnehåll

Cykling 2010

2010.... För det första inser jag att det började som det slutade, med ett paket från Bike-Components. Första paketet innehöll saker till min ReignX och Fixin och det sista (som inte har kommit än) nya hjul till racern som kommer till butiken i februari.

Däremellan så hojade jag faktiskt lite, mer än någonsin innan, hurra för mig... Totalt blev det 550 mil fördelat på 375 timmar. Eftersom jag mest cyklar skog känns milen helt irrelevanta men jag hade ett mål på 365 timmar, vilket jag slog den 12:e december. Nästa år ska det bli 400 timmar.
Fanns det några höjdpunkter då? Ja faktiskt.....
  • Började hoja på riktigt med Atle.
  • Lilla varvet runt Mälaren där Skogling, Markus och Rippa drog mig runt och som såg till att jag cyklade längre än jag någonsin hade gjort, 21 mil i sträck. Störtlöjligt i jämförelse med exempelvis alla som tog sig runt 1001 Miglia Italia men vi är ju alla barn i början.
  • Alla tisdagsturer, speciellt förra vintern då stigarna hade blivit löjligt bra upptrampade så det kändes som en enda lång NS-bana i hela Hellas.
  • Testade utförsåkning i Flottsbro. Löjligt roligt och min ReignX räcker än så länge bra.
  • Att vi fann Ekofiket söder om Hellasgården ty fikat är ack så viktigt.
  • Nynäshamn - Hammarby som jag hojade i somras med Christopher och Magnus och i oktober med Tille och Johan. Samma sträcka men helt olika turer.
  • Söndagsturerna som jag började med den 19:e september för att runda av veckan och som har körts både solo och med vänner.
  • Att jag på riktigt började att köra racer. Svinkul ju.
  • Mölnbo - Södertälje med Bjarne. Varför gör man det inte oftare än en gång per år?
  • Gotland och speciellt kyrkspurterna med Andreas.
Jag avlade två nyårslöften inför 2010 som hade med cyklingen att göra:
  1. Att inte äta någon hamburgare på Max på tisdagarna efter cyklingen! Check! Åt en Falafelburgare en gång men den gillade jag inte sådär jättevärst.
  2. Att inte köpa någon ny cykel under 2010! Check! Beställde visserligen en Cannondale CAAD10 förra veckan men den kommer inte betalas eller finnas i min ägo på ett par månader så beställningen gills inte.
Det jag inte gillar är att jag inte åkte iväg på någon cykelresa men SSWC går ju på Irland i augusti så vem vet.. Fast en racerresa vore nog mulligare..

Jo, så här hojade jag idag på årets sista runda, nyårscrossen med en massa vänner.


Gott Slut och ett Gott Nytt på er alla vänner där ute!!


Kommentarer

Härligt år du haft ! Du har t.o.m. cyklat om mig i år. :)

I sommar skall vi cykla så långt att vi kommer bli gråhåriga.

Gott slut !!

-Skogling
Anonym sa…
bra jobbat!

Hur många pass är det fördelat på?

Du har slagit mig i tiden, jag fick bara ihop 361 timmar fördelat på 799 mil. Målet var 1000...
STIZZE sa…
Gott nytt johan och tack för ditt sällskap i skogen i år!
STIZZE sa…
Jag läste om caad10 i senaste kadens i helgen, den får verkligen ett sjukt bra betyg.. "Minus: Hjulen lever inte upp till prestandan med resten av cykeln", medans som i artikeln även nämner att hjulen matchar andra cyklar i samma prisklass.. :) Låter som ett toppbetyg i mina öron, och med dina dura ace hjul kommer den där bli helt galet skön att trampa på!
Stefan, exakt vad jag hoppas på. Att hjulen är skräp är ju inget som förvånar mig. Man måste ju upp på hojar i 50 000:- klassen innan man börjar få fina hjul på dom.
patrik sa…
Hmmm, om löftet på hamburgare bara gällde 2010 är det väl dags att hämta igen det nu. tex kan du cykla förbi Crave Shack i NY:

"Ett par burgare ligger och fräser på stekhällen på Crave Shack. När de är klara klyvs en glaserad munk på mitten och hamburgaren, tillsammans med en tjock skiva ost och ett par kalkonbacon, kläms ihop mellan de sockriga munkskivorna med det obligatoriska hålet i mitten." från SVD http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/mastodontburgare-pa-frammarsch_5846053.svd

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!