Fortsätt till huvudinnehåll

What the f*ck is wrong with me

Jag, Tille och Johan hojade Nynäshamn - Hammarbybacken idag. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva förutom att det var kallt, blött och så in i bängen jobbigt.. Förutom för Tille som skrattade åt mig mest hela tiden. Uttrycket "docka" har nått mig idag och det tackar jag för :o]

Nåväl, jag ville hoja den här turen en gång till i år och efter att ha kollat väderprognosen förra helgen såg det ju lovande ut, en prognos som så sakteligen ändrades under veckan och efter att typ 56 personer skulle haka på började det i torsdags dyka upp hälsporrar, analklåda, hemorrojder och andra kramper hos dom som skulle haka på blev det till slut vi tre! Idioter eller hjältar? Jag vet inte riktigt!!

Turen i sig var ändå rätt trevlig men grusvägarna sög musten ur mina stackars pundarben. Väl framme vid Stav hade vi chansen att ta vänster och hoppa på pendeln från Tungelsta. Vi tittade på varandra ett par sekunder och sa i kör "nee"! Pendeln är trist och jag fanns ju fortfarande även fast jag är gjord av socker så vi tog oss an den sista halvan med. Passerade Fors GK utan att stanna. Jag har inte kommit därifrån av egen maskin så det kanske var lika bra.

Efter Dalarövägen är det sprängsten galore och då sprätte det till i Tilles ben. Han hade twittrat, fikat, bajsat och mådde gott när vi kom fram till honom för fortsättningen. Mina händer däremot skakade sönder, det blir ju så när man håller 3km/h..

Jag tog i alla fall i allt jag kunde och det resulterade i en mindre krampattack i den vänstra höftböjaren vid sandtaget söder om Sandasjön, alltså när vi nästan var framme. När vi hade passerat äventyrsbanan tyckte Tille att det var dags att byta handskar, hoppas att händerna vaknade till liv efter det..

Efter dryga fem timmar i regnet anlände vi till Hammarbybacken och mötte Stefan och Anders, dom skulle ut och smiska lite stig. Kan ju inte säga att jag var alltför avundsjuk på dom just idag. Hoppas dock att dom fick en super tur!

Tack Tille och Johan för att ni tog vinden, en sådär 80 meter framför så att jag hade motorväg hela vägen.

Kommentarer

Fikasvettot sa…
Imponerande. Eller urbota dumt? ;)

Jag vågade inte riskera att kakorna och bullarna skulle bli blöta.
Rippa sa…
Stenhårt!!!
mattel sa…
låter som en magisk dag i sadeln. :)

starkt kört och genomfört!
Anonym sa…
Grymt bra! Såg ju helmysigt ut! Själv sov jag till halv elva! :)

/Fredde
Tille sa…
Jag fryser fortfarande lite.
Anonym sa…
Pannben!
Stämmer det med 61 km??

//Mamme1
61 engelska miles = 100km

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!