Fortsätt till huvudinnehåll

Lite flyt till slut kanske

Efter att ha ruttnat ihop på min NRS (även fast jag kunde få en ny baktriangel för en billig penning) drog jag mig till minnes att Bruse hade nämnt att han tydligen hade fått ett par nya hjul på sin drulleförsäkring. Tänkte att det skadar ju inte att ringa, och visst täckte min försäkring detta och eftersom värdet på min cykel för närvarande ligger på 27.000:- tyckte dom att det visst var värt att ersätta mig med en ny ram för det fascila priset av 1200:-. Så om allt går vägen, vilket dom har sagt att det ska göra kommer jag i dagarna få en rekvisition på en ny Tranceram. Pedalogerna har redan tjingat den sista hos Jaguarverken så om jag har riktigt flyt har jag en Trance att fräsa omkring på runt Kinnekulle. Gällande NRS-ramen är det ju inget fel på den. Det är ju baktriangeln som är paj och det är den som inte finns att hitta ny så skaffar jag bara en ny baktriangel kränger jag iväg NRS-ramen och köper en ny gaffel med lite mer slag på, flyttar Maguran till min Inbred och kränger iväg Psylon, om inte försäkringsbolaget har synpunkter på det men det har dom inte sagt något om.

Kommentarer

Rikard sa…
hoppas att trancen håller bättre. En rejäl FS och en inbred är en bra kombo.
Jag har höga förväntningar på den ;o)
Men i de skogar som jag cyklar så är det som du säger en strålande kombo...
Nypan sa…
Ibland får man trots allt nytta av dom där försäkringspremierna som man pröjsat in hela sitt liv. Trance verkar ju dessutom vara en hyfsat allround skogscykel.
Anonym sa…
Detta skall vi kika närmare på.

Putte Fjäder
FOLKSAM
Sådärja. Pratade med Putte Fjäder idag och rekvisitionen ligger på posten som B-post. Pedalogerna är notifierade och Michele har ringt Jaguarverken så ramen ska vara i affär senast tisdag. Beställde en framväxel samtidigt, X9 eller XT, den som kom hem snabbast. Så nästa vecka åker jag till pedalogerna och monterar ihop den så kör jag Trance på Kinnekulle nästa helg, tjoho!! Tänkte köpa en Maguragaffel till den med men eftersom do minte verkar ha ställbara slaglängder blir det nog en Rock Shox Revelation eller eventuellt en snikigare variant, dvs Recon.
Anonym sa…
Låter fint, men vill inte försäkringsbolaget ha den skadade ramen?
Så gjorde mitt försäkringsbolag när jag knäckte min Sintesi.

/STEFAN
Det kanske dom vill, men det har dom inte sagt något om, än så länge iaf. Bara att rekvisitionen är skickad. Vill dom ha den får dom väl hämta den i Bromma, annars åker den svarta baktriangeln på (som jag får gratis) och sen kränger jag den. Det är ju inget fel på framtriangeln. Men det kan ju bli så att dom vill ha den, men det känns ok det med, om jag kan sälja den är det en ren bonus!
Du kan få låna min ram i Hellas om du vill. Drick gärna lite öl innan. Kanske några belgiska. Sedan kör du lite stenrösen... ;o)

Kul att höra vad du tycker om Trance sedan.

//Skogling
Anonym sa…
Jag vill ha provision på försäkringstipset Johan! ;~)
Patrik.. Jag trashar den närhelst du vill.. Och Bruse, jag har ju redan berömt dig på internet, det är ju inte dåligt!!
Nu har jag fått hem brevet från försäkringsbolaget, ramen finns i Bromma tillsammans med den nya framväxeln och försäkringsbolaget har inte sagt ett ord om att dom vill ha tillbaka ramen.

Fyy fasiken vilken lyckokille jag blev till slut!
I morgon åker jag till min LBS och mekar! Tur att jag ska vara hos Cisco i morgon så jag kan smita från.
Vilken turknutte. Trance har jag varit sugen på ett tag. Man kanske skulle åka förbi Peddo och olla ramen innan du får den... :)
/Big
Om Bruse skall ha provision på försäkringstipset vill jag ha det för rådet att byta till Trancen istället för en sådana där svetto-hoj

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!