Fortsätt till huvudinnehåll

Holland


Jag gillar Holland. Holland är ett trevligt land och ett par gånger om året åker jag till Amsterdam då Cisco har sina så kallade "partner virtual-team meetings" där. Det brukar bli tre till fyra dagar späckade med teknik på dagarna och öl/vin och god mat på kvällarna. Holland är även landet som tillverkar innebarnvagnen #1 år 2007, Bugaboo. Bugaboo gör barnvagnar som säljer som smör i solsken och nu har även familjen Andersson blivit med Bugaboo, en Cameleon som enligt tillverkaren riktar sig till den riktigt moderna familjen som vill ha en lätt, hållbar och kompromisslös vagn. Det låter ju som floskler men i ärlighetens namn så älskar jag denna Bugaboo Cameleon. Vår "gamla" vagn är helt super men lite otymplig om man ska släpa den på bussar och dylikt och e man prylgalningar så köper man då en Bugaboo.

Kommentarer

Markus F sa…
Jag är fruktansvärt avundsjuk på dom småbarnsföräldrar som köper barnvagn idag.. Jävlar vilka tunga, rangliga och svårmanövrerade as det fanns när jag drog barnvagn. Dyra som helvete och en hållbarhet ungefär i klass med en Cykelringencykel fast det var prestigemärken från Småland. det var inte alls bättre förr.
Japp, nu är det stabila åtta kilosvagnar som gäller. Man skrattar ju när man är ute och lallar omkring.
Nypan sa…
Håller med Markus.
1989 föddes första dottern. Hon åkte omkring i en grå begagnad "prestigevagn" - Gesslein Kombi som med dagens mått skulle betecknas som ful, opraktisk, dålig och dessutom dyr. Sista knodden åkte Brio. Lite bättre, men långt ifrån dagens "latte farsa räser vagnar".
Anonym sa…
Är det billigare att köpa en bugaboo i Holland än här i Sverige? Hur mycket i så fall? Är ju en sån man vill ha =)

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!