Fortsätt till huvudinnehåll

Holland


Jag gillar Holland. Holland är ett trevligt land och ett par gånger om året åker jag till Amsterdam då Cisco har sina så kallade "partner virtual-team meetings" där. Det brukar bli tre till fyra dagar späckade med teknik på dagarna och öl/vin och god mat på kvällarna. Holland är även landet som tillverkar innebarnvagnen #1 år 2007, Bugaboo. Bugaboo gör barnvagnar som säljer som smör i solsken och nu har även familjen Andersson blivit med Bugaboo, en Cameleon som enligt tillverkaren riktar sig till den riktigt moderna familjen som vill ha en lätt, hållbar och kompromisslös vagn. Det låter ju som floskler men i ärlighetens namn så älskar jag denna Bugaboo Cameleon. Vår "gamla" vagn är helt super men lite otymplig om man ska släpa den på bussar och dylikt och e man prylgalningar så köper man då en Bugaboo.

Kommentarer

Markus F sa…
Jag är fruktansvärt avundsjuk på dom småbarnsföräldrar som köper barnvagn idag.. Jävlar vilka tunga, rangliga och svårmanövrerade as det fanns när jag drog barnvagn. Dyra som helvete och en hållbarhet ungefär i klass med en Cykelringencykel fast det var prestigemärken från Småland. det var inte alls bättre förr.
Japp, nu är det stabila åtta kilosvagnar som gäller. Man skrattar ju när man är ute och lallar omkring.
Nypan sa…
Håller med Markus.
1989 föddes första dottern. Hon åkte omkring i en grå begagnad "prestigevagn" - Gesslein Kombi som med dagens mått skulle betecknas som ful, opraktisk, dålig och dessutom dyr. Sista knodden åkte Brio. Lite bättre, men långt ifrån dagens "latte farsa räser vagnar".
Anonym sa…
Är det billigare att köpa en bugaboo i Holland än här i Sverige? Hur mycket i så fall? Är ju en sån man vill ha =)

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Lite flyt till slut kanske

Efter att ha ruttnat ihop på min NRS (även fast jag kunde få en ny baktriangel för en billig penning) drog jag mig till minnes att Bruse hade nämnt att han tydligen hade fått ett par nya hjul på sin drulleförsäkring. Tänkte att det skadar ju inte att ringa, och visst täckte min försäkring detta och eftersom värdet på min cykel för närvarande ligger på 27.000:- tyckte dom att det visst var värt att ersätta mig med en ny ram för det fascila priset av 1200:-. Så om allt går vägen, vilket dom har sagt att det ska göra kommer jag i dagarna få en rekvisition på en ny Tranceram. Pedalogerna har redan tjingat den sista hos Jaguarverken så om jag har riktigt flyt har jag en Trance att fräsa omkring på runt Kinnekulle. Gällande NRS-ramen är det ju inget fel på den. Det är ju baktriangeln som är paj och det är den som inte finns att hitta ny så skaffar jag bara en ny baktriangel kränger jag iväg NRS-ramen och köper en ny gaffel med lite mer slag på, flyttar Maguran till min Inbred och kränger ivä...

Sub-5kg

För er som känner mig vet ni att jag oftast inte bryr mig om vad mina cykelsaker väger. Den enda hoj jag har vägt är min Giant Reign X som vägde in på 14kg blankt och det var bara för att Max tyckte vi skulle väga den som det skedde. Med det sagt är jag ju inte sämre än att jag kan ändra mig. Jag vet fortfarande inte vad min racer väger men den ligger runt 5,5kg plus/minus några kilon. Det jag däremot vet vikten på är mina racerhjul och dom väger 1622gr exkl fälgband och snabbkopplingar så när Gurra igår messade mig om att kolfiberhjulen var klara var jag ju naturligtvis tvungen att fråga vad dom väger och domen blev följande: Framhjul = 507gr Bakhjul = 672gr Snabbkopplingar = 90gr Vilket betyder att hjulen väger 1179gr exkl snabbkopplingar att jämföra med 1622gr med dom jag nu har på. Mina Conti Sprinter väger 280gr styck inkl ventilförlängare och ett GP4000S 23mm plus slang väger 326gr. Eftersom jag kör med GP4000 25mm rundar jag av vikten till 330gr. Jag vet inte vad man ska uppskat...