Fortsätt till huvudinnehåll

Gubbrunda i snacktempo utan valfläsk


Det var dop idag, Oliver skulle bli kompis med Jesus och Linda hade naturligtvis bakat så pass många läckra bakverk att man inte kunde välja, så jag tog av allt, något som kostade på i form av en uppsvullen mage och ett lätt illamående. Lite kaffe på det hemma hos farsan och sen hos Rickard & Erika gjorde sitt, jag var bara tvungen att röra på mig idag.

Med en Mirja som körde dansutlärning mellan 16.00 och 19.00 fick det lov att bli en kvällsrunda. Magnus var inte sen att haka på och vi bestämde att vi skulle mötas utanför mig när Mirja hade kommit hem.

20.30 rullade vi söderut ut i mörkret med en kväll som bjöd på ett krispigt väder, svalt (min GPS visade på 9°) men torrt och hyfsat öde, precis som man vill ha det.

Vid Norrby svängde vi av Gudöbroleden för lite småvägscykling och vände sedan norrut igen för lite fortsatt snicksnack.. Riktigt skönt att slippa allt valtjafs på teven och istället bara vara ute och göra det man gillar bäst.

Tack Magnus för en riktigt bra kvällsrunda med bra samtalsämnen, att jag inte behöver en DH insåg jag ju inte förrän ikväll så nu har jag sparat en 30 000:- som jag kan lägga på saker som gör att jag inte kommer hem med förfrusna tår och "other parts".

Kommentarer

Fikasvettot sa…
Ingen DH? Vänta tills du provat en. ;)

Kallt börjar det bli, ja. Dags att skaffa vindtäta byxor.
Oskar, du skulle ha varit med på dopet, eller åtminstone ha varit närvarande på fikat efteråt... Linda skulle kunna starta ett konditori, helt sjukt vad hon gör bra saker...
Klart du måste ha en riktigt DH! ;P
Klart att du måste ha en DH!

Och en GPS som visar distans i km, inte miles...

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!