Fortsätt till huvudinnehåll

Dömd till ett liv med singlespeed?

Glad i hågen hämtade jag igår ut min NRS med den nya fina stronglightklingan och den übermulliga lockouten. Idag var det onsdag och då cyklar jag med Spårvägen i området vid Gömmaren/Flottsbro. Bara för att testa gaffeln sittandes så körde jag uppför en jäkligt stenig backe, trodde jag. Efter ca 15 meter fastnade jag på något stenhelvete, ramlade, inte så hårt tyckte jag men ett stenhelvete låg där och tryckte in en rejäl buckla i baksvingen så bakhjulet knappt kunde rulla.. I helgen gick jag över styret på min Inbred och jag hoppade av och cykeln studsade som en guttaperkaboll. Tror någon att det ens blev ett märke på den?? Nej just det... Men NRS-helvetet, som tydligen är cykeln från helvetet fick sig en sån smäll att baktriangeln antagligen måste bytas. Kringelloppet är helt j*vla kört, förhoppningsvis kan jag köra Lida Loop och Kinnekulle känns osäkert. Det kanske är så att jag endast SKA köra singlespeed? Jag har ju inte direkt saknat min NRS men det är jäkligt skönt med lite gung där bak, speciellt för en annan som har lite halvtaskig rygg. Nu är det väl bara att vänta på att den blir klar igen. Förra året var det gaffeln som strulade så jag inte hade cykeln på flera månader och nu detta... Jäklar vad jag gnäller men jag blir så satans trött på detta.. Nu känns det iaf lite bättre efter ett par Liberty Ale...
Klingan och gaffeln då? Jo dom funkade finfint, men vad spelar det för någon roll när den åter står i källaren..

Kommentarer

Anonym sa…
J, vad säger man? Hur gör du med baksvingen då?
Antagligen bara att byta. Aluminium kan man nog inte bara banka ut, och om man bankar, hur vet man att det blir bra?
fy satan så träligt! jag lider med dig! släng upp en bild på hur det ser ut.
Uppdaterat med bilder.. Vad tror ni? Kan man rädda detta? Jag tror ju inte det eftersom det e aluminium men jag ska prata med Michele på fredag.
Anonym sa…
Trist Johan!
Tyvärr så verkar vissa detaljer på hojen alltid vara gjorda av mjukost...
Visst e det trist. Dock fick jag glada nyheter i morse då jag träffade Michele som berättade att dom hade en baktriangel liggandes i butiken. Bara hoppas att den är i samma storlek. Åker med cykeln till dom i morgon och hoppas att dom prioriterar mig lite..
Anonym sa…
Men helvete!

Johan, jag har precis fått ordning på min gubbsoffa och den är UNDERBAR, så läser man nått sånt här... :/
Rikard sa…
ajajaj. sånt där gör ont. Men du kanske skulle sälja NRSen och köpa en roddmaskin istället, så du får ordning på ryggen och kan köra XC på inbreden?
Herregud !

Jag tycker du borde skaffa en rollator. ;p

Nej men allvarligt. Jag fattar inte hur du kan ha sådan otur ?
Hoppas swingen passar. Putsa upp skiten och sälj den. Du är nog skapt för SS.

//Skogling
Markus F sa…
Jag tror att du ska ha en 29"
med en Thudbusterstolpe. Eller En Salsa softtail.
Markus, du ska bara veta hur sugen jag är...
Markus F sa…
Laga gubbsoffan och sälj den. NRS är för svennar.
Förhoppningsvis har jag en Tranceram på G nu. Bruse den hedersknyffeln sa åt mig att kontakta Trygg-Hansa och kolla om detta inte täcktes av hemförsäkringens drulledel, och det verkar ju som att det gör det. Får se om det dimper ner en rekvisition i veckan. Då är det bara att åka till pedalogerna och visa upp den så flyttar dom allt från NRS-ramen så kränger jag den med en bättre beggad baktriangel som pedalogerna hade hemma på hyllan. Visserligen är den svart men om priset bara är rätt borde någon nappa. Framtriangeln är ju i superskick!

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!