Fortsätt till huvudinnehåll

Same same but different

Där andra mest kör fyror hela tiden så verkar jag vara fast i KI KV (tre fyror med två min vila mellan, vila tio min och sen samma sak igen) träsket. 
Cockpit nu för tiden under mina #insideisfree pass. Snart åker klassikerframhjulet på.
Körde alltså samma sak idag igen som jag gjorde i fredags och idag orkade jag leverera mer WATTAGE men nu några timmar senare är jag fortfarande lite skakis. Maxade ut på 175 bpm i puls och då min uppmätta maxpuls är 177 bpm så kan ju en hjärnlös apa räkna ut att det var hyfsat jobbigt.

Tycker ändå att det faktiskt kändes bra. Jag orkade ju trycka mer kraft i pedalerna samtidigt som jag numera är på väg ner i vikt. Tycker ändå att det känns ok att köra alla pass utan att ha ätit innan. Train low, race high ni vet!
Sådär kan lite kurvor se ut.
Facit blev i alla fall 314/313/314/298/302/307w. Som vanligt hade jag enorma problem att komma upp i effekt efter de där tio minuter som jag ska trampa på 100w, men sen skärpte jag till mig lite i alla fall. Antar att mitt nästa mål blir att kunna hålla fyra intervaller på runt 310w istället för som nu tre.

I morgon har jag vilodag och sen är det Le Peloton på onsdag.

Kommentarer

Unknown sa…
Är så sanslöst avis, vill också träna, men framför allt så vill ja ha de FFWD hjulen...
Ja, framhjulet känns aero och fint i källaren.
Magnus A sa…
Snabbt!!

Du kommer att bli så farlig i Belgien!

Min coach rekommenderar att jag drar upp på 200 W 30s innan intervallen. Jag tycker att det hjälper mot chocken i benen efter vilan...

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Lite flyt till slut kanske

Efter att ha ruttnat ihop på min NRS (även fast jag kunde få en ny baktriangel för en billig penning) drog jag mig till minnes att Bruse hade nämnt att han tydligen hade fått ett par nya hjul på sin drulleförsäkring. Tänkte att det skadar ju inte att ringa, och visst täckte min försäkring detta och eftersom värdet på min cykel för närvarande ligger på 27.000:- tyckte dom att det visst var värt att ersätta mig med en ny ram för det fascila priset av 1200:-. Så om allt går vägen, vilket dom har sagt att det ska göra kommer jag i dagarna få en rekvisition på en ny Tranceram. Pedalogerna har redan tjingat den sista hos Jaguarverken så om jag har riktigt flyt har jag en Trance att fräsa omkring på runt Kinnekulle. Gällande NRS-ramen är det ju inget fel på den. Det är ju baktriangeln som är paj och det är den som inte finns att hitta ny så skaffar jag bara en ny baktriangel kränger jag iväg NRS-ramen och köper en ny gaffel med lite mer slag på, flyttar Maguran till min Inbred och kränger ivä...

Saker som provocerar

Nu när solen skiner och vägarna börjar torka upp blir jag ju inte så lite sugen på att ta fram racern och rulla ut på Värmdölandet i solskenet. Och vad passar då bättre än att göra det som en stilig gubbe. Rapha är ett klädesmärke som väcker känslor. Antingen verkar folk hata det eller älska det. De som hatar Rapha är ofta personer som aldrig har ägt ett plagg från Rapha och är då naturligtvis bäst på att veta hur plaggen känns eller håller. Vi som äger plagg från Rapha verkar oftast vara nöjda. Det är ju klart att vi kan få hem saker som inte håller den standard som Rapha själva lovar. Men tack vare deras generösa reklamationspolicy är det aldrig några problem att skicka tillbaks defekta eller dåliga plagg. Jag har gjort det en gång när en tröja inte alls höll den kvalitet som mina andra tröjor höll. Jag skickade tillbaks tröjan i den bifogade påsen och erhöll en ny ett par dagar senare. Många tycker att Rapha är jättedyrt. Jag själv tycker att saker som inte håller det de lov...