Fortsätt till huvudinnehåll

Vägen mot framtiden och framgångarna har börjat


Då jag tänkte försöka placera mig bättre i cx-cupen i år jämfört med 2013 samt försöka ta mig runt hela Liege-Bastogne-Liege och inte så pinsamt vika ner mig och ta vänster i den där rondellen måste jag ju göra något.

Och som den gode svensk jag är börjar jag naturligtvis året med att GÅ NER I VIKT och att börja på GYM. Avslutade året genom att köpa lättare hjul och börja löpträna oxå. Det enkom kommer nog lösa det mesta.

Fimpade fikabröd och godis, åt vanligt käk, väntade tio dagar och vägde mig! +0.5kg! Vilken PEPP!!! Krökade ner mig med hjälp av några Tripel Karmeliet på lördagen.

Nåväl, 0.5kg MUSKLER på tio dagar är väl ok? insåg jag efter att jag vaknade på söndagen.

Jag fortsätter min väg mot ostoppbara framgångar genom att fimpa allt sött förutom på lördagar och har nu även slutat att käka på kvällen, jag måste ju åtminstone försöka nå i närheten av sub80kg innan LBL. Började på 85.4kg och vägde 85.9kg efter de första dagarna utan godis.
Vintercyklingen med min Pompetamine suger bra i benen och får funka som kortare distanspass. Jag fortsätter med Le Peloton, springer lite och ska väl få in några trainerpass i veckan oxå.

Och för att 2014 ska bli det bästa året någonsin så tänkte jag väl HOJA lite oxå. Då både BMX, MTB, CX och LVG är festliga discipliner så blandar jag väl lite.

Planen ser ut som följer:

  1. Liege Bastogne Liege     2014-04-26          LVG
  2. Skandisloppet                 2014-05-10          LVG
  3. Lida Loop                       2014-06-08           MTB
  4. Mälaren Runt                  2014-08-09          LVG
  5. HHXC                             2014-09-XX         MTB
  6. Hela CX Cupen givet att tävlingarna går varannan helg.
BMX blir det på måndagar/onsdagar i Älvsjö.

Om saker går som det ska så kommer jag få en gratisplats till Stockholm GranFondo och kommer då köra det med.

Liege - Bastogne - Liege måste jag ner till då mitt ölförråd antagligen kommer vara lite halvtomt i slutet på april.

Sen drar vi till USA i fyra veckor mitt i sommaren. Löparskorna får åka med så jag inte förfaller helt.


Nu hoppas jag bara att benet kommer bli bra fram till våren. Efter 12 veckor är det fortfarande inte helt bra!

Den 26:e april åker jag rakt fram i rondellen!


Kommentarer

Nypan sa…
Pr0!
Men du har glömt att skriva in några datum och lopp. Tänker på breveterna från Barkarby som du säkert kommer att köra.
Såklart. Men just de datumen hade jag inte i huvudet.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!