Fortsätt till huvudinnehåll

Ghettocrossen

Första september betyder väl höst?

Bang hade flaggat för Ghettocrossen på happy och jag (som ska göra min tävlingsdebut i höst) ville både kolla formen och ta alla chanser till att crossa jag kan. Mirja skulle ha bilen 12.00 men med en V50 1.8F i garaget skulle ju inte det vara några problem.

Succéklubben CKCX hade nog det största startfältet efter GhettoRyders med följande stjärnor på startlinjen:
  • Fredrich
  • Viktor
  • Björn
  • Peter
  • Och så jag då
Efter ett par varv banvisning dök Peffen upp och körde ett spontanvarv med Robin medan jag placerade ut hojen på första raden i tredje fållan. Bang stod naturligtvis i fålla 1 och alla som kör den lokala ghettocupen stod i fålla 2.

Efter lite "ja må han leva" till Bang så visslade det i någon visselpipa. Startade GPS'en och gick ut med 100% för att sen öka.

Hur många varv det blev har jag ingen aning om då det inte fanns något Stravasegment där och min hjärna slutade funka efter typ tio min, vilken skandal! Det jag vet är att tanten som ropade "två varv kvar" när jag hade 29 minuter på min GPS var ute och cyklade. Som tur var (för mig) så insåg jag det och ställde in mig på tre varv. Annars hade jag väl gråtit när jag skulle inse att det var ett helt varv kvar vid målgången.

Björn, som hade den goda smaken att tappa kedjan två ggr fick agera draghare till mig, vilket antagligen bidrog till att jag gav liiiite extra. Han körde om mig någon gång för att bara något varv senare tappa kedjan så att jag kom om honom för att sen bli omkörd. Så kör en riktig kompis!

Kom i mål som åtta av runt 20 - 25 startande vilket jag är apnöjd med. Skickade cykeln i resultatraden och fick min nu traditionella hostattack som nästan slutade med att jag kräktes.

Efter lite hipp hipp hurra för gubbarna på pallen:
  1. Hasse Mård
  2. Patrik Eklund
  3. Fredrich Hammarström
Så bjöds det på kaffe och smörgås innan vi drog hemåt. Parkade bilen utanför huset 11.50, precis lagom för Mirja att ta den till dansen.

Tack till Bang för ett sjukt bra arrangemang och till mina klubbkompisar som visade att CKCX är klubben för gubbar med fjong.

Men var höll Tille hus??

http://www.strava.com/activities/79126215


Kommentarer

Johan sa…
Snyggt jobbat morgonmänniskor.
Tille sa…
Jag var lite trött.
Magnus A sa…
Starkt jobbat! Man kanske skulle visa sig på en crossbana?
Magnus.... Nää, håll dig borta...

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!