Fortsätt till huvudinnehåll

Ur form

Då det blev en talande tystnad på twitter efter att jag hade utlyst en söndagsrunda så smet jag iväg, tio minuter senare än vanligt och skojade till hela rundan genom att köra den åt andra hållet.

Sugen gubbe framför ett monument i hamburgersvängen.

Rundan är förvisso bara 40km lång men satan i gatan vilken träningsvärk jag har i benen idag efter två dagars fixienötande med dubbdäck och världens tyngsta cykel. I lördags tillsammans med Rytz, Viktor, Peffen, Lisa Nordén och David vilket gjorde benen lite halvslitna, så gårdagskvällens pass mosade ur det sista ur pinnarna. Snitthastigheten stannade på enorma 22km/h men de partier av DÖDSis som fortfarande finns sänker ju den avsevärt, även med dubb.

Får nog bli lite källarcykling ikväll även fast jag måste hoja ute mer nu om jag ska orka med 271km i april. Det är ju faktiskt en viss skillnad har jag insett, cykling i verkligheten är tyvärr nödvändigt om jag ska kunna hålla ett vettigt tempo utomhus nere i Ardennerna.

Har inte käkat fikabröd eller godis sen nyårsafton och jag måste säga att det har gått över förväntan. Bara jag inte smakar på läckerheterna funkar det ju. Igår var det prisutdelning för 2012 års viktigaste tävling, Semla100, där jag satt med min kaffe (med mjölk) och kastade längtansfulla blickar på de som satt och slafsade i sig bulle, grädde och mandelmassa. Målet på sub80kg till den 20:e april vete tusan om jag kan fixa men nu är det slut på snusket. Sex kilo ska bort!

Kommentarer

STIZZE sa…
Jag körde en mycket trevlig vissvass-runda i lördags, den kan verkligen rekommenderas över drevan-rundan. Dock 1-2mil längre. Och 300m pushbike eller 400w-cykling, men det klarar ju starka grabbar som vi!
STIZZE sa…
Hmm, ja och så får du lägga till sträckan hbb-tyresö tur&retur på det också. Kanske i värsta laget för en vardagsrunda.
Ivar sa…
Nej, det där tror jag inte på. Finns inte rundan på Strava så finns den inte...

SKÄRPNING!
Kan Garmin Edge 510 automatiskt logga på Strava??

Vissvass funkar ju som en helgrunda men blir nog i längsta laget för mig en söndagkväll, speciellt då jag startar vid 19.30.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!