Fortsätt till huvudinnehåll

Ojsan

Sålde av min fixi igår. Försäljningen ingår i någon slags plan om att minska antalet cyklar och att ha en cykel för ett ändåmål. Och eftersom min cyclocross fungerar som pendlare halva året kan den ju lika gärna göra det hela året så när nästa säsong infaller åker det på fasta skärmar +ANNAT på den.

Fast jag missade ju en grej. Nu har jag en stigcykel, en racer och en pendlare... Var tog då min cyclocross vägen?? Hur ska jag nu lösa detta? Jag har ju sagt att jag helst inte vill köpa någon ny cykel under 2012 så jag får nog fnula lite på hur jag ska kunna ta mig ur den här jobbiga sitsen.

Kommentarer

STIZZE sa…
Skärmarna behöver ju inte vara permanenta förrän hösten/vintern 2012. De regniga/blöta sommardagarna kan jag tänka mig att du åker kommunalt ändå #solskenscyklisten
Näää, är man gjord av socker på riktigt tar man hissen ner i garaget... Våga vägra bli blöt alls...

Och för övrigt så behöver dom visst bli permanenta nu när jag sätter på dom och då MÅSTE jag ju köpa något, stackars mig..
Tille sa…
Hmmm.. man kan nästan ana att planen från början egentligen var att få köpa en ny CX. Åtminstone DaPefs plan.
Hur menar du nu?? Det är faktiskt jag som är offret här!!
Jag känner mig också helt offrad. Varför har inte jag nån riktig cross?
Fredde sa…
Att inte köpa någon ny cykel 2012 är väl inget problem?? Det är ju två månader kvar av 2011 att spendera pengar på.

Kram!

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Sub-5kg

För er som känner mig vet ni att jag oftast inte bryr mig om vad mina cykelsaker väger. Den enda hoj jag har vägt är min Giant Reign X som vägde in på 14kg blankt och det var bara för att Max tyckte vi skulle väga den som det skedde. Med det sagt är jag ju inte sämre än att jag kan ändra mig. Jag vet fortfarande inte vad min racer väger men den ligger runt 5,5kg plus/minus några kilon. Det jag däremot vet vikten på är mina racerhjul och dom väger 1622gr exkl fälgband och snabbkopplingar så när Gurra igår messade mig om att kolfiberhjulen var klara var jag ju naturligtvis tvungen att fråga vad dom väger och domen blev följande: Framhjul = 507gr Bakhjul = 672gr Snabbkopplingar = 90gr Vilket betyder att hjulen väger 1179gr exkl snabbkopplingar att jämföra med 1622gr med dom jag nu har på. Mina Conti Sprinter väger 280gr styck inkl ventilförlängare och ett GP4000S 23mm plus slang väger 326gr. Eftersom jag kör med GP4000 25mm rundar jag av vikten till 330gr. Jag vet inte vad man ska uppskat...

Lite flyt till slut kanske

Efter att ha ruttnat ihop på min NRS (även fast jag kunde få en ny baktriangel för en billig penning) drog jag mig till minnes att Bruse hade nämnt att han tydligen hade fått ett par nya hjul på sin drulleförsäkring. Tänkte att det skadar ju inte att ringa, och visst täckte min försäkring detta och eftersom värdet på min cykel för närvarande ligger på 27.000:- tyckte dom att det visst var värt att ersätta mig med en ny ram för det fascila priset av 1200:-. Så om allt går vägen, vilket dom har sagt att det ska göra kommer jag i dagarna få en rekvisition på en ny Tranceram. Pedalogerna har redan tjingat den sista hos Jaguarverken så om jag har riktigt flyt har jag en Trance att fräsa omkring på runt Kinnekulle. Gällande NRS-ramen är det ju inget fel på den. Det är ju baktriangeln som är paj och det är den som inte finns att hitta ny så skaffar jag bara en ny baktriangel kränger jag iväg NRS-ramen och köper en ny gaffel med lite mer slag på, flyttar Maguran till min Inbred och kränger ivä...