Fortsätt till huvudinnehåll

Premiärtur på racern

Eller tur och tur.... Jag satt i Atles rum med ett fönster öppet och med en livevideo med Mötley Crüe på teven på full volym.

Har inte kört trainer sen jag krängde fulkinesen och jag hade först tänkt att hoja ute men med en isande nordanvind och lite lathet i kroppen så fick det bli inomhuscykling, vilket funkade bra.

Körde fem stycken fyraminuters intervaller och det var tillräckligt jobbigt för mig. Riktigt trevligt att sitta på racern och det ska bli helt underbart när man får ge sig ut med den.

Men i morgon kväll blir det mörkercykling på min grisigt smutsiga CX som vanligt.. Börjar längta rätt hårt efter våren nu. Då ska crossen få sig en omgång inkl nedplockning, rengöring, nya hjul, vajrar, höljen, styrlinda och hjul.

Kommentarer

STIZZE sa…
..och nu är ni snart vräkta eller? mötley på hög volym och öppet fönster brukar inte va så populärt ;)
Äsch... Vi köper snart lägenheten :o)
Nej inte en till blogg om att imponera på andra män ! ;)

Själv körde jag schlalom i HBB. Mest som fusen parkeringsplatsövervakare då P-automaten för FINAX var ur funktion. Jag hade bara 24 spänn i cash.
Upptäckte att 198 cm plankor från 1991 inte känns retro. Det kändes bara bökigt... Hyra eller köpa är frågan?

-Skogling
Fast Patrik, här behöver du inte läsa om watt, ftp, tc och allt vad det heter... Jag kör bara trainer när jag inte orkar ta mig ut...

Hyra tror jag på... Det är min plan nu när jag ska börja köra igen.. Köper eventuellt pjäxor men kommer hyra allt annat.

Kom förbi nästa gång så fixar jag varm choklad...
Tille sa…
Dåligt med träningsfortningar här så jag passar på att meddela att jag körde G1 3tim*8¤7 utomhus idag.
Anonym sa…
O la la! Söders toppen-mysgubbe i bar överkropp! Snart är den här lördagskvällen fulländad!
Äntligen nakencykling från sjöstan! Är det den vanliga söndagsrundan som gäller imorgon?
Jajamensan, fina och stenhårda grusvägar i mörkret...
Fredde sa…
Det var fan på tiden att du lämnade garderoben Johan!

Alla som "wattar" borde gå ihop och göra en kalender med nakencykling!

Upp med lite kurvor också!

/Fredde

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Lite flyt till slut kanske

Efter att ha ruttnat ihop på min NRS (även fast jag kunde få en ny baktriangel för en billig penning) drog jag mig till minnes att Bruse hade nämnt att han tydligen hade fått ett par nya hjul på sin drulleförsäkring. Tänkte att det skadar ju inte att ringa, och visst täckte min försäkring detta och eftersom värdet på min cykel för närvarande ligger på 27.000:- tyckte dom att det visst var värt att ersätta mig med en ny ram för det fascila priset av 1200:-. Så om allt går vägen, vilket dom har sagt att det ska göra kommer jag i dagarna få en rekvisition på en ny Tranceram. Pedalogerna har redan tjingat den sista hos Jaguarverken så om jag har riktigt flyt har jag en Trance att fräsa omkring på runt Kinnekulle. Gällande NRS-ramen är det ju inget fel på den. Det är ju baktriangeln som är paj och det är den som inte finns att hitta ny så skaffar jag bara en ny baktriangel kränger jag iväg NRS-ramen och köper en ny gaffel med lite mer slag på, flyttar Maguran till min Inbred och kränger ivä...

Sub-5kg

För er som känner mig vet ni att jag oftast inte bryr mig om vad mina cykelsaker väger. Den enda hoj jag har vägt är min Giant Reign X som vägde in på 14kg blankt och det var bara för att Max tyckte vi skulle väga den som det skedde. Med det sagt är jag ju inte sämre än att jag kan ändra mig. Jag vet fortfarande inte vad min racer väger men den ligger runt 5,5kg plus/minus några kilon. Det jag däremot vet vikten på är mina racerhjul och dom väger 1622gr exkl fälgband och snabbkopplingar så när Gurra igår messade mig om att kolfiberhjulen var klara var jag ju naturligtvis tvungen att fråga vad dom väger och domen blev följande: Framhjul = 507gr Bakhjul = 672gr Snabbkopplingar = 90gr Vilket betyder att hjulen väger 1179gr exkl snabbkopplingar att jämföra med 1622gr med dom jag nu har på. Mina Conti Sprinter väger 280gr styck inkl ventilförlängare och ett GP4000S 23mm plus slang väger 326gr. Eftersom jag kör med GP4000 25mm rundar jag av vikten till 330gr. Jag vet inte vad man ska uppskat...