Fortsätt till huvudinnehåll

Premiärtur på racern

Eller tur och tur.... Jag satt i Atles rum med ett fönster öppet och med en livevideo med Mötley Crüe på teven på full volym.

Har inte kört trainer sen jag krängde fulkinesen och jag hade först tänkt att hoja ute men med en isande nordanvind och lite lathet i kroppen så fick det bli inomhuscykling, vilket funkade bra.

Körde fem stycken fyraminuters intervaller och det var tillräckligt jobbigt för mig. Riktigt trevligt att sitta på racern och det ska bli helt underbart när man får ge sig ut med den.

Men i morgon kväll blir det mörkercykling på min grisigt smutsiga CX som vanligt.. Börjar längta rätt hårt efter våren nu. Då ska crossen få sig en omgång inkl nedplockning, rengöring, nya hjul, vajrar, höljen, styrlinda och hjul.

Kommentarer

STIZZE sa…
..och nu är ni snart vräkta eller? mötley på hög volym och öppet fönster brukar inte va så populärt ;)
Äsch... Vi köper snart lägenheten :o)
Nej inte en till blogg om att imponera på andra män ! ;)

Själv körde jag schlalom i HBB. Mest som fusen parkeringsplatsövervakare då P-automaten för FINAX var ur funktion. Jag hade bara 24 spänn i cash.
Upptäckte att 198 cm plankor från 1991 inte känns retro. Det kändes bara bökigt... Hyra eller köpa är frågan?

-Skogling
Fast Patrik, här behöver du inte läsa om watt, ftp, tc och allt vad det heter... Jag kör bara trainer när jag inte orkar ta mig ut...

Hyra tror jag på... Det är min plan nu när jag ska börja köra igen.. Köper eventuellt pjäxor men kommer hyra allt annat.

Kom förbi nästa gång så fixar jag varm choklad...
Tille sa…
Dåligt med träningsfortningar här så jag passar på att meddela att jag körde G1 3tim*8¤7 utomhus idag.
Anonym sa…
O la la! Söders toppen-mysgubbe i bar överkropp! Snart är den här lördagskvällen fulländad!
Äntligen nakencykling från sjöstan! Är det den vanliga söndagsrundan som gäller imorgon?
Jajamensan, fina och stenhårda grusvägar i mörkret...
Fredde sa…
Det var fan på tiden att du lämnade garderoben Johan!

Alla som "wattar" borde gå ihop och göra en kalender med nakencykling!

Upp med lite kurvor också!

/Fredde

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!