Fortsätt till huvudinnehåll

Lördag, ätardagen

Idag är det som många säkert vet lördag. Sen jag efter jul började att ändra mitt intag av föda så har jag sett fram emot lördagen, dagen då alla mentala hinder försvinner och jag kan äta vad jag vill.

Problemet är att för varje lördag som kommer så blir jag bara mer och mer illamående efter och även under dekadensen. Utan att vara någon expert tolkar jag det som att min kropp så sakteliga har börjat vänja av sig av socker och fett så när jag som idag trycker i mig vitt bröd till frukost, en halv pizza (fick inte i mig mer) till lunch och en semla till fikat får magen spelet.

Illamåendet är alltså inte mentalt utan fysiskt. Funderar starkt på att inte gå in så satans hårt på lördagarna utan göra lite mer som jag känner. Nu har det nästan varit som en tvångstanke att jag måste käka för att jag får käka men det är nog slut med det nu.

Fan, jag vill ju kunna käka vad jag vill på lördagarna men det är ju inte värt det om man ska sitta (eller ligga på golvet) och må pyton sen.

Ställde mig på vågen i morse och den visade 83kg blankt. Så lite har jag inte vägt sen typ 1986 och helt plötsligt så känns målet på 79,9kg eller under 2011-06-01 inte helt ouppnåeligt. Har ju tappat ca 7kg sen julen och även fast nedgången inte kommer gå så fort borde jag ju klara 3kg på fyra månader kan man ju tycka, fast det får framtiden utvisa.

Kommentarer

STIZZE sa…
jag kände likadant också förut när jag va grymt strikt med intaget.. och det är samma sak nu, när jag tänker på intaget mer än 2veckor så märker jag att kroppen börjar reagera konstigt på dåliga grejer, och när man väl ska svulla så orkar man inte lika som man gjorde innan
Jag mår dåligt av smågodis nu för tiden. Jag blir alldeles stissig och konstig av det. Idag vräkte jag i mig chips bara för att det fanns. Kommer antagligen må skit imorgon bara för det.

Jag tror du fixar ditt mål till sommaren. Håll en jämn linje bara.
Kör så det ryker Johan.
Tille sa…
Det fixar du. Ta inte i så du spricker - varken i veckorna eller på lördagarna.
Fikasvettot sa…
Skärpning! Så här kan du ju inte hålla på. Ät gott, men att pressa ned mat är bara dumheter.

7 kg på en dryg månad är rätt mycket.

Själv var jag extremt godissugen igår. Sen stod jag på Ica och kunde inte hitta nåt jag faktiskt ville ha, så det blev inget.
Anonym sa…
Grattis Lamset!

Själv har jag lagt av med alkolhol, helt. Inte en droppe på snart två månader och jag ligger konstant ett par kg under mina tidigare bottnar...plus att jag aldrig är bakfull :)

//Axel
Fredde sa…
Lyssna på kroppen. Käka bara hälften och lägg den andra hälften i matlådan.


/Fredde

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!