Fortsätt till huvudinnehåll

Resedagbok New York Dag 5


Sista hela dagen på resan ty i morgon åker vi hem. Längtar som en galning efter Atle nu, ska bli kul/intressant att se hur han reagerar när han ser att mamma och pappa kommer och hämtar honom på förskolan.

Vädret var som vanligt under den här resan, rena skiten alltså och idag kände både Mirja och jag att vi började tröttna på att gömma oss under ett paraply så efter att vi hade spenderat de sista tusenlapparna på GAP, Sephora och F.A.O Schwartz på presenter till Atle och lite parfym till Mirja så gick vi på bio och såg på Duplicity med Clive Owen och Julia Roberts. Klart sevärd med ett slut man inte förväntar sig, sånt gillar jag.

Man kan ju inte åka till USA och inte äta munkar så efter att vi käkat en toppenlunch på den lokala Vietnamessyltan gick vi proppmätta till Duane Reade och köpte oss åtta munkar och varsin Cola Zero, man vill ju inte bli fet liksom. Väl på hotellet tryckte vi i oss två var och var sen redo att kräkas lite. Det är en jäkla tur att man snart åker hem och att man går ca sex timmar om dagen, annars skulle man väl snart väga 200 pannor.

Efter att ha slappat lite i mina gaykallingar på hotellet gick vi hem till Agneta och träffade min sysling Joshua och hans lilla dotter Sienna.
Vi drack lite kallt rosévin som Agnetas hushållerska Carolina serverade. Känns ju lite annorlunda att ha en betjänt som passar upp på en får jag väl erkänna. När Sienna fick syn på Carolina totalrev hon pusslet som hon la med Agneta för att kramas lite. Jag tolkar det som att Carolina är populär.
Joshua var som vanligt och frågade ut oss som om vi satt på en jobbintervju. Han är ärligt talat 100% intresserad av vad vi jobbar med, hur vi bor och vad vi gör på vår fritid.
Att han jobbar 80 timmar i veckan och sen spenderar helgerna i deras hus i The Hamptons lyckades jag få ur honom i alla fall. Själv berättade jag att vi ska kolla på sommarställe i höst men tog aldrig upp i vilken prisklass vi kollar på. Han frågade om vi inte skulle ha pool men det tyckte vi inte behövdes på ett landställe.
Killen köpte sin lägenhet för 11 miljoner dollar så vi lirar inte exakt i samma liga gällande dessa saker. Det var i alla fall som vanligt trevligt att träffa honom och jag fick honom att lova att höra av sig nästa gång han är i Sthlm så vi får bjuda hem dom och visa våra hoods.

Kvällen tillbringades på Gershwin Theatre och vi tittade på den hetaste musikalen för tillfället, Wicked. En helt underbar show som visade vad som egentligen hände under Dorothys resa i landet Oz. Mirja var lycklig som ett litet barn efteråt.

I morgon ska vi göra Central Park för det ska bli bättre väder har dom sagt och sen är det dags att fara hem till lilla Hammarby Sjöstad igen.

Vi glömde kameran hemma så det blir en bonusbild på mina jympadojor som jag har traskat omkring i och som visade sig ha olika färg på sulorna. Lite ghettostyle som verkligen passar mig. Ovandelen är ganska diskret i alla fall och dom är sköna som satan.

Kommentarer

Låter som det inte går någon direkt nöd på er. :)

Ordverifieringen är: bante

Tänk på den du! ;)

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!