Fortsätt till huvudinnehåll

Horor och hemlängtan

Nu sitter jag i Amsterdam igen, med en enorm hemlängtan. Efter Atle kom har mitt resande gått ner och när jag väl är ute och reser vill jag mest hem. Amsterdam är förvisso en trevlig stad, lite pittoresk med mycket vatten och fylld med bohemer som man kan misstänka röker lite för mycket intressanta substanser, men hemma är bäst.
Igår var vi ute och åt mexikansk mat. Det var riktigt bra käk på restaurangen och den mexikanska ölen smakade bra till den lite heta maten. På vägen tillbaka till hotellet gick vi genom det röda distriktet och det kändes som en scen från filmen From Hell med Johnny Depp och Heather Graham. Mycket folk överallt, neonljus, prostituerade unga tjejer i fönstren som visar upp vad man kan få om man bara vill betala för det. Surrealistiskt är nog ordet som passar bäst och jag tycker att det känns lika overkligt varje gång jag är här. Själv tycker jag synd om dom, men man vet ju inte om dom faktiskt gör det frivilligt. Prostitutionen är ju som de flesta vet laglig här, tjejerna betalar inkomstskatt som vilken arbetare som helst. Dock tycker jag att det är tragiskt, men det kanske är för att man inte vet bättre.
Om 4½ timme flyger jag tillbaka till Mirja och min lille Sprattle, jag kan knappt vänta. Undrar hur jag ska klara av nästan nio dagar i San Francisco/San Jose om två veckor?

Kommentarer

Nypan sa…
Märklig stad, och speciellt red light. Har ett minne från souvenirbutiker, som sålde både vykort, söta nallar och porrfilmer med 200-kilos damer. Nio dagar i SF, är nog lättare än hälften i Amsterdam. Och faktiskt har dom bättre öl i bay-area, än i holland.
Jag känner igen den där hemlängtan sen man fått barn. Jag är så oerhört tacksam att jag nu har ett vettigt jobb på orten istf att veckopendla till tjockhult som jag gjorde tidigare. I min värld helt otänkbart med småbarn.
Dom är riktigt söta dom där flickorna. Farligt söta ! :o
Ungar verkar ha den effekten på många. Jag kan längta hem till Vicke när jag är ute och hojar långt. På PBP började jag nästa grina när jag tänkte på honom, men jag är ju en tunnpannkaka också.
Vad fick du pröjsa för tjejerna?
/J
Japp, Amsterdam är inte som andra städer, that's for sure. Hade bara 5€ kvar på kvällen och den gick tyvärr till en halvtaskig Amstel, men jag hade nog fått en helkväll med tjejerna för dom stålarna... Nu är jag iaf hemma hos den klängande lillkillen som bara har ögon för sin pappa...
Vet din fru om det där Skogling?

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!