Fortsätt till huvudinnehåll

Jag har ingen plan....

Men någonting kommer jag väl göra i framtiden när det kommer till cyklingen.

Efter att ha hojat regelbundet sedan 2004 (tror jag) blev jag för typ tre, fyra veckor fed up på hela grejen.

För tillfället är det pendling till/från jobbet och BMX med Atle som körs, pendlingen för att jag hatar bilköer och BMX för att det är den enda cykeldisciplin som är kul för tillfället.

Varför jag är så less på allt TROR jag beror på detta:

Hade ett rätt risigt 2014 då jag led av sviterna från min muskelbristning, kom på alldeles för sent att cx-cupen var i antågande och körde lite panikträning veckorna innan. Körde några tävlingar i cupen men var sjukt mycket svagare än jag var innan min skada 2013, vilket gjorde det rätt trist.

Kontaktade då Aktivitus för att se om jag kunde bli starkare med cx-cupen 2015 i sikte. Körde 16 veckor i källaren, fem till sex dagar i veckan, blev 27% starkare men det var ju inte så jättekul. Sen kom sommaren, borta i tre veckor i Italien där jag levde på ost och rödvin och blev fet som en gris, fick panik och fick ännu ett schema att köra efter. Körde efter det, började komma i form och sen så fick jag panikångest eller något och tokruttnade på allt som hade med träningsscheman att göra. Det var typ tre veckor sedan.

Så här sitter jag och tycker endast att BMX med Atle är kul. Inget fel i det men det kommer göra ont när jag väl får för mig att hoja CX/LVG/MTB med de jag brukar hoja med.

Men det får jag väl ta då!

Min tid med excelfiler att träna efter tror jag faktiskt är över för all framtid. Tänk så fort det kan gå va?

Och cx-cupen 2015 som var anledningen till att jag kontaktade Aktivitus vet jag inte alls om jag kommer köra något av.

Längtan efter ett pulsband runt magen känns fortfarande långt borta.

Kommentarer

Magnus A sa…
Helt rätt, skit i pulsbandet och ha KUL på hjul. Vi får okynnescykla mer! Kjamizzar
swyzak sa…
Tjämpa! Vi vill ju ha dig där oavsett pulsband eller inte. Hoppas vi ses i helgen.
Unknown sa…
Lusten kommer nog tillbaka, tycker jag sett dig sjukt stark vid några tillfällen i år. Typ Peloton grupp 1 hela vägen och utbrytningen på fiskartorpet GP, finns säkert en massa annat som jag missat. Dessutom fit som attan, rippad atletgubbe. Jämför med formen första gångerna jag såg dig på MTB 2009- då var du ju lika tjock som jag för sjutton! Oakleyspons, frontfigur på Le Peloton osv, du har varit en av mina cykelidoler de senaste fem åren.


/ Anders Ekström
Åhhh vilka fina kommentarer. Någon gång kommer jag tillbaks, jag lovar!!

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!