Fortsätt till huvudinnehåll

I made the leap

Oj, jag hade nästan glömt bort att jag hade den här sidan. Ingen kan väl anklaga mig för att blogga särskilt ofta i alla fall. Men ibland finns det ju inte så mycket att blogga om liksom. Ännu ett källarpass? Booooring!

Men prylar är ju alltid skojsigt och nu när jag faktiskt made the leap från 10-delat till 11-delat på racern kändes ett inlägg sjukt viktigt och oerhört intressant för er alla miljarder läsare.

Jag rev väl bort allt och satte på nya saker. Tog väl en sådär fyra timmar. Intern vajerdragning och en framväxel ala YAW bidrog rätt bra. Plus att jag bestämde mig för att göra allt löjligt noggrant.
Ser ni någon skillnad? Nähä? Annan färg på hüdzen? Smalare fälgar?
Passade samtidigt på att byta utväxling bak från 11-25 till den oerhört mer pr0 11-23.

Vikten slutade på 6.63kg exkl ringklocka och dator så närmare 6.8kg lär den ju väga när jag väl ska köra med den ute. Vilket för övrigt kommer ske på tisdag när det är GP de la Fiskartorpia. Förra året lyckades jag att sitta med i klungan hela tävlingen och målet för tisdagens lilla event får väl bli typ samma.

Kommentarer

Magnus A sa…
Superstilig cykel! <3

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Sub-5kg

För er som känner mig vet ni att jag oftast inte bryr mig om vad mina cykelsaker väger. Den enda hoj jag har vägt är min Giant Reign X som vägde in på 14kg blankt och det var bara för att Max tyckte vi skulle väga den som det skedde. Med det sagt är jag ju inte sämre än att jag kan ändra mig. Jag vet fortfarande inte vad min racer väger men den ligger runt 5,5kg plus/minus några kilon. Det jag däremot vet vikten på är mina racerhjul och dom väger 1622gr exkl fälgband och snabbkopplingar så när Gurra igår messade mig om att kolfiberhjulen var klara var jag ju naturligtvis tvungen att fråga vad dom väger och domen blev följande: Framhjul = 507gr Bakhjul = 672gr Snabbkopplingar = 90gr Vilket betyder att hjulen väger 1179gr exkl snabbkopplingar att jämföra med 1622gr med dom jag nu har på. Mina Conti Sprinter väger 280gr styck inkl ventilförlängare och ett GP4000S 23mm plus slang väger 326gr. Eftersom jag kör med GP4000 25mm rundar jag av vikten till 330gr. Jag vet inte vad man ska uppskat...

Saker som provocerar

Nu när solen skiner och vägarna börjar torka upp blir jag ju inte så lite sugen på att ta fram racern och rulla ut på Värmdölandet i solskenet. Och vad passar då bättre än att göra det som en stilig gubbe. Rapha är ett klädesmärke som väcker känslor. Antingen verkar folk hata det eller älska det. De som hatar Rapha är ofta personer som aldrig har ägt ett plagg från Rapha och är då naturligtvis bäst på att veta hur plaggen känns eller håller. Vi som äger plagg från Rapha verkar oftast vara nöjda. Det är ju klart att vi kan få hem saker som inte håller den standard som Rapha själva lovar. Men tack vare deras generösa reklamationspolicy är det aldrig några problem att skicka tillbaks defekta eller dåliga plagg. Jag har gjort det en gång när en tröja inte alls höll den kvalitet som mina andra tröjor höll. Jag skickade tillbaks tröjan i den bifogade påsen och erhöll en ny ett par dagar senare. Många tycker att Rapha är jättedyrt. Jag själv tycker att saker som inte håller det de lov...