Fortsätt till huvudinnehåll

Fiskartorpets GP

Hojade väl lite GP i tisdags. SCF med oraklet Björn Rundström i spetsen hade anordnat årets första GP-lopp i Stockholms landsvägscup. Jo ni läste rätt, LANDSVÄGSCUP!! Gubben kör tydligen tävling på racer nu för tiden.
Tempomage, AM-stolpe, tunna hjul, mysstrumpor och en rem som håller dubbelhakan på plats.
Bilden stulen från CkCX egen hovfotograf, Andreas "Nys" Nyström! 

Det var kallt som saaatan men när starten gick så tog det inte många minuter innan värmen flödade innanför sälspäcket.

Förra året hade jag som mål att sitta med i klungan hela loppet, något jag lyckades med. Blygsam som jag är satte jag samma mål i år. Antingen så är det träningen som har gett resultat eller så gick det långsammare i år, för att sitta med var inga problem.

Men bara för att göra det lite jobbigare fick jag ett ryck och gjorde just ett ryck efter halva loppet. Det höll i nästan ett varv innan klungan kom ikapp och körde om mig. Sen fick jag slita som tusan i ett par, tre varv innan benen började fungera igen.

På det sista varvet ökade tempot markant och feg som jag är så vågade jag inte fightas om någon 15:e/20:e plats så jag rullade in i mål lite soft på en 28:e plats av 46 startande. EXTREMMANGE däremot körde på som värsta Renshawaren på slutet och lyckades knipa en 21:a plats. CHAPEAU!! Jag knep i alla fall förstaplatsen inom CkCX!! SVIKARMANGE kör ju för Valhall nu för tiden.

Nu hoppas jag bara att jag får tag på en av de åtråvärda platserna till Storkällans GP.

Kommentarer

Magnus A sa…
GP:ts snyggaste och starkaste 43-åring. SÅ KLART!
Anonym sa…
Fränt. Du körde om mig 2 ggr.

Peter R
Thomas sa…
Du spurtslog Peter E-J dessutom, kudos !

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!