Fortsätt till huvudinnehåll

Le Peloton, återkomsten

Körde väl Le Peloton i morse. För typ första gången sen November då jag var i rätt risigt skick, orkade inget och var bara V-Ä-R-D-E-L-Ö-S!

Just de tre sakerna hade väl inte ändrat sig nämnvärt men nu har jag ju i alla fall (i måndags) startat upp mitt episka 16-veckorsprogram från Aktivitus så snart så.

Hade från början bestämt mig för att bara köra cykelbanor i morse. Jag tycker att det är lite väl läskigt att bli omkörd av bilister med en marginal av typ 30cm i slasket.

Det beslutet gjorde att redan efter 300 meter efter Urban Deli så låg jag typ 200 meter efter alla andra (som då valde vägen istället). Men syftet var ju bra träning och inget annat så jag lät de försvinna i horisonten utan att bli ledsen över det.

Att försöka hålla sig till den vanliga sträckan fast på cykelbanan ger ju en del intressanta alternativ, som här där jag körde under vägen jag skulle hoja på, genom en 30cm hög plogvall för att sen komma ut på vägen igen.

De få ställen där det faktiskt inte fanns någon cykelbana (Saltisvägen och en liten bit innan Ältarondellen) gick det ju faktiskt att ligga och nöta i närmare 30 blås men resten av sträckan alltså, hohoho!!
I Älta såg det ju faktiskt ok ut på cykelbanan!
Vid Älta ringde Mirja och sa att Atle nog gjorde bäst i att vara hemma idag så jag skippade både Lemond och den sista biten på rundan och tog smitvägen bakom Skarpnäck istället.

Ibland känns min 17.22kg lätta Pompetamine lite väl tung. Det är ju tungt som det är på vintern och att då ha en hoj med den vikten inkl ett bakhjul på ca 4kg känns ju puckat. Men vad ska man göra då? En ram jag kan ha normala växlar på kanske? Får se...
Kvarg, hemligheten bakom ALLT!
Fixade i alla fall till lite Kvarg med ekobanan och hemmagjord granola när jag kom hem, lite Lemondkänsla ville jag ju ändå ha.
Bästa presenten ever?
Jo just det ja, fick ju värsta presangen i helgen av min #coach Fredrich när han och många andra var gäster och kollade på CXVM!

Kommentarer

Magnus A sa…
Så jäkla grymt! Vilken smällkaramell som uppstart! Vi andra fuskade bitvis på vägen men största delen på GCV. LP var som vanligt, låg och slet på rött när folk sitter framför och är helt oberörda.

Hoppas verkligen att det är min fulkona som gör mig långsam och inte mina ben! :D
Katja sa…
Bra kört obefintlig infa till trots! Och grym present, jag vill också ha en färgglad skällis, kan inte Friedrich smuggla in ett parti och sälja på fejjan?

P.S. Gå in och ändra så man slipper va inloggad i Google för att kommentera.
Katja, det är ändrat nu.

Ja satan vad tungt det var. När jag såg de andra försvinna i horisonten på den plogade vägen kände jag avsky.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!