Fortsätt till huvudinnehåll

Dual fans

Lördag = ätavadjagvilldag! Medan EXTREMMANGE gav sig ut på en fyra timmars runda började jag med frukost på Urban Deli och fortsatte sedan med en underbar semla från Magnus Johansson Bageri. Däremellan fick jag i mig tolv bitar sushi och mitt första KI KV-pass.

Testade naturligtvis den nya fläkten med OCH körde med den gamla. Nästa pass kommer jag nog dock ställa den gamla bakom mig istället.
Här blåser det friska fläktar!!
KI KV = Kort intervall cykel (på testcykel/trainer eller utomhus)  
Borg: 17-19 på intervallen, så lågt som möjligt på den aktiva vilan.
Watt: Så mkt det går, ca 15-20 % över EB.
Kadens: 100
Tid: 4 min
Aktiv vila: 2 min
Antal: 3 st.

Set: 2 st.
Setvila: 10 min

D.v.s. Kör 4 min hårt, vila 2. Upprepa 3 ggr. Kör 10 min 100 watt, kör 4 min hårt, vila 2 upprepa 3 ggr. Klart.

Låter väl enkelt?
Började de tre första med att köra på stora/tredje klingan och trampade upp till 100-ish i kadens. Det var såklart jobbigt men när effekten började dala på den tredje växlade jag ner till fjärde bak och avslutade sista 30 sek på den.

Trampade lätt i tio min och sen körde jag tre fyror till, fast nu på den fjärde klingan bak. Låg på tre slag under maxpuls på slutet av den sista intervallen så det var nog bra.

Sjukt nöjd att jag gjorde alla sex över 300watt (306, 301, 302, 314, 310 och 308watt)

Vilodag i morgon.

Kommentarer

Magnus A sa…
Starkt jobbat! Jag har så jäkla svårt för hög kadens så när jag närmar mig 100-110 så går min watt ner något fantastiskt.

Sen vann du nog helgen totalt sett, jag fick ingen semla. :(

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Sub-5kg

För er som känner mig vet ni att jag oftast inte bryr mig om vad mina cykelsaker väger. Den enda hoj jag har vägt är min Giant Reign X som vägde in på 14kg blankt och det var bara för att Max tyckte vi skulle väga den som det skedde. Med det sagt är jag ju inte sämre än att jag kan ändra mig. Jag vet fortfarande inte vad min racer väger men den ligger runt 5,5kg plus/minus några kilon. Det jag däremot vet vikten på är mina racerhjul och dom väger 1622gr exkl fälgband och snabbkopplingar så när Gurra igår messade mig om att kolfiberhjulen var klara var jag ju naturligtvis tvungen att fråga vad dom väger och domen blev följande: Framhjul = 507gr Bakhjul = 672gr Snabbkopplingar = 90gr Vilket betyder att hjulen väger 1179gr exkl snabbkopplingar att jämföra med 1622gr med dom jag nu har på. Mina Conti Sprinter väger 280gr styck inkl ventilförlängare och ett GP4000S 23mm plus slang väger 326gr. Eftersom jag kör med GP4000 25mm rundar jag av vikten till 330gr. Jag vet inte vad man ska uppskat...

Lite flyt till slut kanske

Efter att ha ruttnat ihop på min NRS (även fast jag kunde få en ny baktriangel för en billig penning) drog jag mig till minnes att Bruse hade nämnt att han tydligen hade fått ett par nya hjul på sin drulleförsäkring. Tänkte att det skadar ju inte att ringa, och visst täckte min försäkring detta och eftersom värdet på min cykel för närvarande ligger på 27.000:- tyckte dom att det visst var värt att ersätta mig med en ny ram för det fascila priset av 1200:-. Så om allt går vägen, vilket dom har sagt att det ska göra kommer jag i dagarna få en rekvisition på en ny Tranceram. Pedalogerna har redan tjingat den sista hos Jaguarverken så om jag har riktigt flyt har jag en Trance att fräsa omkring på runt Kinnekulle. Gällande NRS-ramen är det ju inget fel på den. Det är ju baktriangeln som är paj och det är den som inte finns att hitta ny så skaffar jag bara en ny baktriangel kränger jag iväg NRS-ramen och köper en ny gaffel med lite mer slag på, flyttar Maguran till min Inbred och kränger ivä...