Fortsätt till huvudinnehåll

Släckningspass och toalektyr

Körde väl Le Peloton i morse. Eller rättare sagt så körde jag den under en liten stund.
Walsleben, Nys och Lange Klaaaaaas!
 
Efter att Magnus och jag hade konfererat med Sveriges svar på Tom Meussen, Ivar Lane så tänkte vi köra pelotonen som ett väckningspass inför DM på söndag, 30 sekunders maxintervaller och sen 4:30-ish vila och så om igen. Vi fick sällskap av Le Peloton-rävarna Carl och Jonas som skulle agera hjälpryttare.

Efter den första intervallen, eller rättare sagt innan den ens hade börjat så började jag känna att "det här kommer inte gå bra" men jag gav allt jag hade och tokdog efter ca 15 sekunder. Magnus bara köttade på som vanligt #kudos.
Nikki Harris tillägnar sin vinst till Amy Dombroski!
När det sen var dags för intervall #2 hade jag inte kommit ner i flås och gav upp efter ca fem sekunder.

Jag kom ikapp gänget efter ytterligare 6km eller något och meddelade dem att jag skulle rulla lugnt till MJB. Farsans hjärtmuskelinflammation ligger och maler i bakhuvudet så fort jag inte är på topp och jag vågar inte riskera något.
Mmmm, mud!
Jag hade detta på känn så för att köpa mig lite lycka så beställde jag igår kväll en episk fotobok ifrån http://cyclephotos.co.uk/ på 240 sidor och som täcker säsongen 2013/2014. Med tanke på läckerheten på deras bilder på webben har jag stora förhoppningar på den när jag sitter på dass i framtiden. Då morgonens runda inte förtjänade några bilder så bjussar jag på några smakprov ifrån min kommande toalektyr istället.
Philip Walsleben köttar!
DM struntar jag nog i och jag tror att gubben behöver vila lite nu.

Men mina nya crispa glasögon från Ekoï satt i alla fall som en smäck!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!