Fortsätt till huvudinnehåll

Fatcamp New York


Nyss hemkommen från New York känner vi oss alla rätt sega. Kraschade igår vid 19.00 och vaknade i morse av att telefonen ringde vid 09.00.

Hela veckan bestod av en fest i fett, socker och alkohol, precis som det skall vara. Som turist är det ju heeeelt omöjligt att vara hungrig. Trots att det var min sjätte gång i New York så är jag lika fascinerad av staden varje gång jag kommer dit.

Allt började med att Atle rattade planet över Atlanten vilket gick klart över förväntan!
Trevlig resa!

Den här gången bodde vi på Dream Downtown i utkanten av Meatpacking (som ligger i Chelsea), bara 150 meter från Chelsea Market och nio gator från Hugh Jackmans hem. Vi har alltid bott på Upper East/West side men nu tyckte Mirja att vi skulle bo i de södra delarna, något som blev en succé! Ska jag flytta från Stockholm är det hit i Chelsea eller West Village jag ska bo. Ska bara spara ihop en 20 miljoner eller något först.

Hann med en liten löprunda genom Chelsea, West Village och SoHo, kände mig grymt hipp!!
Run like a New Yorker!

Körde lite Central Park första dagen tillsammans med lite shopping på F.A.O Schwartz/Nike Town samt lunch i Ritz mall. Mirja drog iväg till Victorias Secret medan Atle och jag gjorde lite grabbgrejor. Atle köpte för övrigt ett par night vision glasögon som faktiskt lirar på riktigt.
Yeah Baby!

Finmiddagarna käkade vi på Buddakan och STK Meatpacking (kan rekommendera båda) och lite enklare krubb i Chelsea Market och på lokala krogar i Meatpacking. Lite deg till shopping ville vi ju liksom ha.
Blev mest nedstämd när vi var nere och kollade in området efter 9/11.

Ett besök i N.Y kräver ju åtminstone lite tid på Times Square. Nu efter fem besök känns det inte lika häftigt men för Atle var det ju en schysst upplevelse med alla lysen etc. Vi krubbade lunch på Bubba Gump Shrimp, middag på Chevys och körde lite shopping på Toys R Us, GAP, Hersheys och någon turistbutik där jag hittade ett par Chuck Taylor i svart skinn 200:- billigare än tygmodellen här hemma. Jo just det, vi träffade ju Shaquille O'Neil och Charles Barkley oxå.
Kolla in Shaq!

Tog en timme off och drog till Raphabutiken och köpte mig ett par strumpor! #livinglarge

Körde lite glass i Brooklyn samt letade efter en karusell som naturligtvis var stängd men vädret var ju bra så lika glada för det var vi. Tog väl båten upp till 34:e gatan istället och käkade lite street food på Greeley Square. Mirja käkade räkor medan jag fick lite kyckling. Atle valde amerikansk pizza såklart.
Som i vilken amerikansk kärlekskomedi som helst!

Mirja och Atle körde lite grillor nedanför Rockefeller Plaza (Rocky Center enligt Atle) och sen så åkte vi upp på taket och kollade in lite höghus.
Atle ska INTE jobba som spindelmannen sa han!

Vi avslutade med en promenad ner till Perry Street där Mirja febrilt letade efter sin nästa make Hugh Jackman men han var tydligen inte hemma. Bättre lycka nästa gång.
Huuuuuugh, where are you?

Och sen åkte vi hem, var vakna i typ 34 timmar och sov 14.

Idag har jag försökt väcka kroppen med en Pelotonrunda och i morgon hoppas jag komma upp så jag kan köra lite kurvor uppe vid Björkhagens utegym.


Kommentarer

Magnus A sa…
Oavsett vad, så känns det som att vad som än händer efter en sån semester är värt det... Jag o H åker i vår! BASTA!

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!