Fortsätt till huvudinnehåll

Lida CX en underbar försommardag


Efter att ha laddat med Fransk julöl igår kände jag mig ruskigt crisp när jag vaknade i morse.

Men med gnäll så vinner man inga cykellopp (jag vinner inga i alla fall men ni fattar vad jag menar!),  så med det sagt så körde jag ner lite gröt och kaffe i kistan och rullade sen förbi Vic och Magnus för att hämta upp gubbarna på väg till Lida.

Jag körde samma procedur som vanligt. Det vill säga att strunta i all uppvärmning och bara ge järnet  när startskottet går. Det gick ungefär lika bra som vanligt.

Men planen var att haka på tätgruppen så långt det bara gick för att få till någon slags lucka till bakomvarande. Rätt snart så ökade avståndet mellan "oss vanliga" och de "andra" (Mård, Galle, Matte, Peter och säkert några fler).

Jag lyckade kämpa mig ifatt Vic och Björn efter nästan hela första varvet men efter att ha fegat lite väl mycket i ett par nerförslöpor med rullgrus så fick det bli lite solokörning för den mysiga lattefarsan.

Jag hade ju planerat allt riktigt bra med en vattenflaska i ryggfickan. Det funkade väl sådär i dagens väder så efter två varv var jag tvungen att stanna i varvningen och dricka och efter tre varv var jag tvungen att fylla på depåerna med både fräscht vatten i flaskan och en Enervitgel i lilla magen.

Den gelen (eller om det berodde på något annat) gjorde i alla fall att jag lyckades att ställa av någon Kalle från Valhall i en uppförsbacke och sen så höll jag den luckan i mål.

Tråkigt lyxigt det kändes när tävlingsledningen kom fram till Kalle efter mål och gav honom en LYXPUMP för att han hade kommit in på plats xx, något som tydligen var bestämt från början.
Jag började misstänka att han hade släppt med flit men han lovade på hedersord att så inte var fallet.

Hasse vann såklart och Peter/Mats knep 4:e respektive 6:e plats. Bra där CKCX. Själv sladdade jag in på en 12:e plats enligt ryktet på plats.

Jag körde om Björn på sista varvet som hade fått punktering. Så kan det gå när man kör med kanttråd. Hör ni det barn?

Efter en macka och kaffe så rullade vi väl ner till bilen och satte av hemåt.

http://www.strava.com/activities/142622914


Kommentarer

Magnus A sa…
Ja den där franska ölen satt som en fläskläpp. Tur att jag var ensam när jag korkade upp en chouffe efter loppet. Snurrade toppenfint och jag blev lite på kanelen på en halv flaska. Mycket manligt.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!