Fortsätt till huvudinnehåll

Sufferscore 98

Stoppa pressarna. Jag har cyklat. Utomhus.


Stack hem lite tidigare från jobbet igår och hoppades kunna ta en liten runda men det gick ju sådär då ALLA på jobbet hade hur mycket som helst att fråga om just då. Skandal!! Plus att det ju blev mörkt rätt tidigt.

Nåväl, det var ju säkert ok väder i morse oxå, dock så slaggade jag då och vaknade 11.06 hyfsat utvilad. Efter en grym frukost bestående av tre julknäcke med nygriljerad skinka och de sista av pepparkakssmulorna klädde jag väl på mig, lagom till det snöblandade regnet kom.

Chansade att köra utan dubbdäck och det gick ju faktiskt helt ok. Jag hade ju däck från Specialized på, just sayin.

I dyningarna efter #roubaixgate valde jag att hoja lite grusvägar där det inte skulle vara alltför mycket folk, vilket just råkade bli cx-loopen för Le Peloton.

Glad gubbe!

Med en röd CX som det står SPECIALIZED på samt iklädd kläder från samma märke (exkl KBCK jackan) ville jag inte riskera alltför mycket publicitet och lyckades faktiskt komma hem utan att få några stenar kastade på mig.

Nåväl, rundan ja, hur var den? Jobbig som satan. Jag är faktiskt rätt nöjd att jag demonterade min 42T klinga och satte på 46/36 så jag kunde trampa på lite lättare där benet tyckte att det behövdes.

För min cyklings skull gör det inget om det skulle vara lite varmare ett tag så jag slipper riskera att drutta på ändan allt för mycket. Att cykla ute är ju faktiskt rätt trevligt, även fast man gör det utan sällskap.

http://www.strava.com/activities/100122197

Kommentarer

Mitt första pass efter skadan fick suffer score 6 har jag för mig.
Nypan sa…
Du kan väl testa att upptäcka järvas grusvägar nångång, nu när du har börjar cykla igen.
Nypan, det kan du hammarhajja. Bara du inte kör som en galning med mig.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!