Fortsätt till huvudinnehåll

Cross för gubbar

Då alla som var något i CX Sverige befann sig i någon håla kallad Branäs fick kleti och pleti hålla till godo med Bangs egendesignade bana i Gubbängen, något som visade sig bli en toppenbana.

Han hade planerat två heat, ett för de som ville köra som vanligt och ett för de som ville ta det lite softare.
Banan!

Jag drog mig lite för länge, åt frukost lite för länge, jagade spindel samt glömde mössan hemma vilket resulterade i att jag kom fram 09.32, två minuter efter att starten skulle ha gått. Som tur var så var arrangemanget lite försenat så jag hann med de sista 50 metrarna av banvisningen, något som kändes skönt då man vill ha koll på banan innan start.

På grund av förra veckans fadäs tänkte jag ta det lite lugnare och känna av ryggen lite så jag startade näst sist av de 15 som kom till start.

Efter ett varv kände jag att ryggen var rätt ok och ökade takten. Efter att ha spurtat helt solo (såg Caldenius framhjul när vi rundade den sista stolpen) kom jag till sist in på en åttondeplats, vilket jag är helnöjd med. Ryggen höll bra i en halvtimme men de två sista varven blev jag rejält trött i den.

Var är alla? Och varför håller jag inte händerna i bocken?

 Lagom till heat två dök Peffen upp, lagom fresh efter nattens drabbningar med diverse alkoholblandningar, bjöd på ett bunnyhopp, klantade sig och vilade lite i gräset. Han tog igen lite tid genom att stanna till i vodkadepån ett par gånger.

Peffen vilar!!

Tack Mårten för lite duvelzipp efter racet och tack till Bang för hela arrangemanget, inkl fikat.

Ser ni slutspurten?


Nästa helg är det föreningsdag istället för kompiscross. #fail

Alla bilder är tagna och stulna av Andreas Nyström!


Kommentarer

Fikasvettot sa…
Bra jobbat, såg ut att vara lite mer action i första racet med fler deltagare.
Unknown sa…
Jag och Bengt garvade lite åt att du låg så långt bak första varvet, men det fick vi äta upp. Vilken spurt på slutet! Och du slog Fiffi ordentligt... Du har verkligen förtjänat din stiff-nipple-dräkt.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!