Fortsätt till huvudinnehåll

A cycleday to forget

Vaknade vid 04.00 sharp, satte mig upp, hoppade ner på golvet, började gå och började fundera starkt på om min ändalykt skulle palla med att hoja några 34 mil idag. Ojade mig lite, funderade.. Allt var ju förberett. Cykeln stod i hallen, däcket satt under sadeln. Men insåg att jag nog inte skulle våga hoja 34 mil med den där smärtan. Skickade ett mess till mollo och la mig igen.

Så det blev en rätt ordinär lördag. Hängde med Atle till sin kampsportsträning och när vi kom hem och Mirja skulle ta med honom till dansen såg jag att jag hade fått sex jobbmail så det blev till att sitta och arbeta några timmar innan lilla familjen kom hem.

Sen blev det i alla fall lite cykling då vi hojade till Fåfängan och tog en fika och hojade hem igen.

Mirja fick något ryck och drog till IKEA medan jag fixade lasagnen. En Bedarö Bitter till den och jag är fortfarande sur. Hade det varit ett par år sedan hade jag tvekat inför distansen men nu när jag har hojat över 30 mil några gånger, varav en gång i sinnessjuk motvind vet jag att jag fixar det, även fast det är jobbigt. Och med dagens väder kan jag unna mig att vara lite bitter.

Och det känns fortfarande som att en häst har sparkat mig i häcken. Tur att jag har världens bästa lilla familj som jag älskar att hänga med.

HTFU!!



Kommentarer

Thomas sa…
Bättre att bli bra i rumpan med familj i solsken än att pajja resten av cykelsäsongen, bra där Johan !
Fikasvettot sa…
Trist. Men det kommer fler fina dagar.
Bjorre sa…
Får ta mig en titt på din rumpa nästa gång vi ses tror jag....

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!