Fortsätt till huvudinnehåll

A cycleday to forget

Vaknade vid 04.00 sharp, satte mig upp, hoppade ner på golvet, började gå och började fundera starkt på om min ändalykt skulle palla med att hoja några 34 mil idag. Ojade mig lite, funderade.. Allt var ju förberett. Cykeln stod i hallen, däcket satt under sadeln. Men insåg att jag nog inte skulle våga hoja 34 mil med den där smärtan. Skickade ett mess till mollo och la mig igen.

Så det blev en rätt ordinär lördag. Hängde med Atle till sin kampsportsträning och när vi kom hem och Mirja skulle ta med honom till dansen såg jag att jag hade fått sex jobbmail så det blev till att sitta och arbeta några timmar innan lilla familjen kom hem.

Sen blev det i alla fall lite cykling då vi hojade till Fåfängan och tog en fika och hojade hem igen.

Mirja fick något ryck och drog till IKEA medan jag fixade lasagnen. En Bedarö Bitter till den och jag är fortfarande sur. Hade det varit ett par år sedan hade jag tvekat inför distansen men nu när jag har hojat över 30 mil några gånger, varav en gång i sinnessjuk motvind vet jag att jag fixar det, även fast det är jobbigt. Och med dagens väder kan jag unna mig att vara lite bitter.

Och det känns fortfarande som att en häst har sparkat mig i häcken. Tur att jag har världens bästa lilla familj som jag älskar att hänga med.

HTFU!!



Kommentarer

Thomas sa…
Bättre att bli bra i rumpan med familj i solsken än att pajja resten av cykelsäsongen, bra där Johan !
Fikasvettot sa…
Trist. Men det kommer fler fina dagar.
Bjorre sa…
Får ta mig en titt på din rumpa nästa gång vi ses tror jag....

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Sub-5kg

För er som känner mig vet ni att jag oftast inte bryr mig om vad mina cykelsaker väger. Den enda hoj jag har vägt är min Giant Reign X som vägde in på 14kg blankt och det var bara för att Max tyckte vi skulle väga den som det skedde. Med det sagt är jag ju inte sämre än att jag kan ändra mig. Jag vet fortfarande inte vad min racer väger men den ligger runt 5,5kg plus/minus några kilon. Det jag däremot vet vikten på är mina racerhjul och dom väger 1622gr exkl fälgband och snabbkopplingar så när Gurra igår messade mig om att kolfiberhjulen var klara var jag ju naturligtvis tvungen att fråga vad dom väger och domen blev följande: Framhjul = 507gr Bakhjul = 672gr Snabbkopplingar = 90gr Vilket betyder att hjulen väger 1179gr exkl snabbkopplingar att jämföra med 1622gr med dom jag nu har på. Mina Conti Sprinter väger 280gr styck inkl ventilförlängare och ett GP4000S 23mm plus slang väger 326gr. Eftersom jag kör med GP4000 25mm rundar jag av vikten till 330gr. Jag vet inte vad man ska uppskat...

Lite flyt till slut kanske

Efter att ha ruttnat ihop på min NRS (även fast jag kunde få en ny baktriangel för en billig penning) drog jag mig till minnes att Bruse hade nämnt att han tydligen hade fått ett par nya hjul på sin drulleförsäkring. Tänkte att det skadar ju inte att ringa, och visst täckte min försäkring detta och eftersom värdet på min cykel för närvarande ligger på 27.000:- tyckte dom att det visst var värt att ersätta mig med en ny ram för det fascila priset av 1200:-. Så om allt går vägen, vilket dom har sagt att det ska göra kommer jag i dagarna få en rekvisition på en ny Tranceram. Pedalogerna har redan tjingat den sista hos Jaguarverken så om jag har riktigt flyt har jag en Trance att fräsa omkring på runt Kinnekulle. Gällande NRS-ramen är det ju inget fel på den. Det är ju baktriangeln som är paj och det är den som inte finns att hitta ny så skaffar jag bara en ny baktriangel kränger jag iväg NRS-ramen och köper en ny gaffel med lite mer slag på, flyttar Maguran till min Inbred och kränger ivä...