Fortsätt till huvudinnehåll

Fjollor och Kycklingar

Skulle köra 20 milaren från Tumba idag var det tänkt, men när prognosen började tala om snö så började alla vrida sig lite på twitter. Ska köra blev till ska kanske köra som blev till ska antagligen inte köra.
Såhär glad är man innan Tabatan börjar.

När jag vaknade 07.00 och kollade ut vände jag på klacken och somnade om. 2dm är inget jag tänkte hoja i när kalendern står på mitten av april, så vi styrde kosan mot Tyresö och Theos kalas istället.

Efter att ha fikat och tryckt i mig en pasta med pesto/pinjenötter/basilika skulle Mirja köra en liten workshop för ett tjejgäng så Atle och jag fortsatte med fikandet på det lokala haket. En snutkaffe till mig och en chokladboll till honom. Sen toppade vi det genom att köpa en Angry Birds på Appstore för 7:-

Tyvärr blir jag ju lite rastlös i kroppen om jag inte får röra på mig alternativt köpa dyra cykelsaker. Kollade bankkontot och gick således ner i källaren.

Eftermiddagen bjöd på en 5x5 som skulle toppas med en Tabata (var det tänkt). Efter den lilla 5x5 pralinen tog det dock bara tre stycken Tabataintervaller innan benen la av och gubben som satt på valde att hoppa av hojen. Orkade inte trampa tillräckligt för att pulsen skulle dra iväg.

Nu smuttas det på en La Trappe Tripel efter att ha fulmulat i mig fem stycken varma mackor. Mirja ska iväg och köra nästa workshop medan Atle och jag ska kolla in Episod III ännu en gång.

På tal om belgiska öl så beställde jag några cykeltröjor igår efter att ha hällt i mig några praliner. Bra jobbat Johan!

Kommentarer

Nypan sa…
Belgiska öl och beställa på internet = no no.
Själv är jag både fjolla, kyckling och allt annat eländigt man kan vara.
Jo jag vet att det är en big no no.. Alla kommer väl ihåg ordförandens De Rosa och det inköpet...
Fikasvettot sa…
Mycket kackel ;)

Det var kul att se hur twittrandet (inkl. mitt) i fredags förändrades i takt med att prognoserna uppdaterades.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!