Fortsätt till huvudinnehåll

Listan 2012

Nu när jag har kommit in i någon slags sömnfas kanske det är dags att börja tänka lite på vad jag ska ha för mål när nästa säsong börjar, det vill säga med start 1/1/2012. Tycker det känns naturligt att krita ner detta medan jag istället för att göra det jag borde göra, ligger och slappar och åstadkommer någon slags FETTCHOCK i Slöstan.

På tal om att vara trött och sova så gick jag och la mig 21.30 igår och somnade på stubben, vaknade upp 07.00 och var lika trött. Kanske ska strunta i att sova då det inte verkar hjälpa. Antingen så har jag väl något skit i kroppen eller så är jag bara klen som en liten flicka.

Det där med mål kan ju kännas fånigt men eftersom jag är så satans lat av naturen måste jag ha något att sträva mot och då kan det väl vara fiffigt att även för nästa år sätta upp några mål.

So here we go.. Listan jag ska försöka uppfylla.
  • Inte köpa någon ny cykel
    • Eftersom jag nu har den cykelpark jag vill ha ser jag ingen anledning att köpa nytt. Skulle dock min cyclocross braka kommer jag nog att skaffa mig en lite finare variant med skivbromsar och sen ett par hjul med schyssta kolfiberfälgar för tub då jag inte kommer bromsa ner fälgytan nämnvärt på ett sådant par hjul.
  • Cykla 450 timmar
    • Hade som mål i år 400 timmar och 365 timmar 2010. Har vid dagens datum hojat 375 timmar, det vill säga lika många timmar som jag hojade under hela 2010. Eftersom jag hojar rätt mycket i skogen känns det bara fånigt att ha något kilometermål.
  • Cykla Flandern Runt
    • Bara anmälan öppnar så ska jag anmäla mig och fixa boende. Magnus, Patrik och Tille hakar antagligen på. Familjen är förvarnad.
  • Cykla en vecka i Alperna
    • Att cykla i berg är inte bara kul, det är även hyfsat uppfostrande. Magnus, Mathias, Göran och jag planerar att dra ner tillsammans med KBCK till området runt Briancon typ vecka 28 eller 29. Familjen är förvarnad.
  • Bli Superrandonneur
    • Betyder att jag måste cykla fyra olika brevetrundor på 20, 30, 40 respektive 60 mil.
  • Träna
    • Japp, Lattegubben tänkte faktiskt börja träna på riktigt, det vill säga att faktiskt köra efter något slags schema. Antingen så får jag väl pallra mig ner till Göteborg och få något schema eller så kanske jag kan snacka med någon av alla dessa Monarkrävar som finns i min närhet och som hasplar ur sig hur mycket ord som helst som innehåller Vo2Max, laktat, wingate, glukol etc, dom borde man ju kunna få lite tips från. Det behöver ju inte vara så avancerat men ändå rätt strukturerat. Och ska man träna och har ont om tid verkar det ju som att trainer eller en Monark är det som gäller och eftersom det aldrig kommer in en ful Monark in i min lägenhet får det bli trainer i källaren. Frågan är ju bara hur jag mäter detta? Kanske måste bli ett schema från Aktivitus.
  • Köra CX Cupen
    • Eftersom det här med cyclocross är så satans kul tänkte jag försöka köra så många tävlingar jag kan nästa höst. Hur många det blir har jag ingen aning om men att vara borta från Atle typ alla helger på hösten går bort. Så viktig är inte cyklingen att jag missar att hänga med honom. Familjen får väl kanske haka på en del helger och vissa kanske man bara kan köra en tävling.
    • Detta betyder ju även att jag måste skaffa en licens och antagligen skaffa klubbkläder. Eftersom Fredrikshof har så satans fula klubbkläder (enligt mitt tycke) så måste jag byta klubb. Den som ligger närmast till hands är CK Valhall då dom både har rätt snygga kläder inkl tempodräkt och har ett rätt starkt fokus på just cyclocross jämfört med andra klubbar.
  • Att väga 80kg
    • Och inte som nu 83.5kg. Detta har väl inte så mycket med cyklingen att göra men när man är i Alperna är vikten utav största vikt. Sen så vill man ju vara snygg i tempodräkten.
Sen vill jag naturligtvis även i år hoja Mälaren Runt, fika, lalla omkring i skogen med polare, köra lite fina grusrundor + ANNAT.

Kommentarer

Det låter som en riktigt bra plan. Jag är också lite sugen på CX-cupen. Får se vad som händer med det.
/J
STIZZE sa…
Vad innebär flandern runt för datum, ledighetsbehov, kostnader etc?
Anders sa…
Fina mål Johan!
Alpcyckling och Flandern låter hur kul som helst.
Aktivitus rekommenderas varmt. Har du friskvårdsbidrag på jobbet så kan du låta de ta fakturan.
Johan, kör inte CX-Cupen, då kommer ju bara jag att tappa en placering.

Stizze, första helgen i April är det som gäller. Anmälan går bara på någon hundring så det är ju resan/boendet som kostar.

Anders, klart vi har friskvårdsbidrag. Tack för tipset!
Aktivitus är kontaktade.. Satan vad läcker jag kommer bli..
Anders sa…
Attans vad inspirerad jag blev nu!
Jag måste få till en maratonvikt 2012. 70kg snurrar runt i min skalle.

Eller så får man skaffa en förlåtande tempodräkt med långrandigt mönster.
Fredde sa…
Ser ju alla tiders ut! Det där kommer du greja!

Trainer/Monark är fina grejor! :)

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!