Fortsätt till huvudinnehåll

Invald i något större än Svenska Akademin




Igår var jag inbjuden av Tille till KBCK's veckovisa planeringsmöte. Jag har varit med en gång innan då det dracks öl och svamlades friskt. Var planeringen befann sig då vete tusan, men igår fick jag än en gång vara med då jag har planer på att hoja i alperna i sommar.

Mötte Tille vid Solvalla och via diverse genvägar kom vi fram till klubbstugan där skogling väntade. Snart ramlade mollo, vic, nypan, daniel och jonas in. Gällande planeringen så slutade den någon gång när mollo klev in och började svamla om mille miglia, som jag tydligen skulle hoja enligt alla där.

Markus, matte och bjorre anslöt och nu pratades det gott om getter + ANNAT, någon planering såg jag däremot inte till men alla verkade ha bestämt en hel del saker åt mig gällande min framtida cykling, något som naturligtvis uppskattas. Sen när jag fick se en egen tråd om mig någonstans på internet började jag ana oråd.

Den stora tråden om Johan A visade sig innehålla en del fakta som inte bör visas in public och jag tänkte "what the heck.." hur vet dom om detta??
Helt plötsligt tog Johan "Arne Imsen" Mölleborn ton och började yra en massa religiösa begrepp som "du skall icke hava någon annan klubb än KBCK" etc och efter att officiellt ha blivit invald så skålades det friskt och någon slags hallelujastämning infann sig.
Hur det gick med planeringen vet jag dock inte..

Tack för att jag har fått förmånen att bli medlem i världens bästa cykelklubb, KBCK!!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentarer

Det här var nog vårt seriösaste möte nånsin. Grattis och välkommen till succéklubben!


Kul att du ska köra Miglian också.. ;)
Nypan sa…
Ja välkommen in i finrummet in den finaste av klubbar. Du kommer nog bära upp vår tröja galant.
Kul att du ska köra Miglian också ;-)
Tille sa…
Sämsta mötet någonsin.
Du är bara bitter Tille för att du inte hittade till Sollentuna...
Tille sa…
Cykla och ställ dig i Sollentuna. Jag kommer och hämtar dig om en stund.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!