Fortsätt till huvudinnehåll

Lattegubben har blivit gubbe på riktigt


Tja, vad kan man annars säga?

Jag har till och från i år vacklat rätt hårt när det kommer till att skaffa mig en heldämpad 29er.
Jag har å ena sidan varit toknöjd med min Singular, samtidigt som jag på lite längre turer har fått rätt ont i ländryggen. Vojne vojne, vad ska en Lattegubbe göra??

Testade att sätta ut en annons på Sveriges största och nördigaste cykelforum och rätt snart började det komma in lite mail från folk som har förstått storheten med Singular.

En kille kom och provkörde men tyckte den var lite stor. Och med hans 174cm över marken var jag nog villig att hålla med. Men ville jag sälja den till vem som helst?
Fick panik och tog bort annonsen. Vad skulle jag göra?

Men så skickade Loffe ett meddelande på fejsan och frågade om den var kvar, vilket den då var.
Och att låta min älskade Singular få leva vidare med en kille som jag känner och som skulle ta bra hand om Bettan kändes faktiskt som den enda vettiga vägen att gå om jag inte skulle ha den kvar.
Så vi bestämde att han skulle komma och kolla på den.

Det var en regnig torsdag när han kom och tog den på en liten testtur. Redan efter en minut kom han tillbaks med ett leende som spände över hela hans ansikte och då, just då kände jag att min älskade Singular skulle få det bra även om den skulle flytta.

Så nu står den i källaren och väntar på att Loffe ska hämta den.

Jag har gått och suktat på en Specialized Stumpjumper FSR Comp 29 nere på konceptbutiken under ett flertal månader, funderat på om jag ska ha 130mm i slag eller om den rejsigare Epic med 100mm skulle passa bättre. Fast när rejsar jag egentligen? Nu var det ju en Lattegubbsoffa som skulle inhandlas.

Så i takt med att 2012 års modeller började komma in så började rean. Först med 15% och sen efter lite rådjursögonknep fick jag till 20%. Och efter att ha gråtit mig till en extra tusenlapp i rabatt igår kväll slog jag så till.

Spontant känns det som att den här kommer bli en toppenhoj. Ricky har ställt in den för min vikt när det kommer till sag, den känns rätt i längd och eftersom jag väntade så länge med att släppa nyheten så var det ingen som har hunnit att olla in den, det vill säga helt obesudlad. Blir det någon uppgradering ligger en Command Post bra till men den kostar ju en slant. Sen så är väl hjulen inte de lättaste heller men dom får gå tills dom eventuellt rasar.

Om vädret är ok blir det nog en liten premiärtur i morgon.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentarer

Fikasvettot sa…
Den där blir hur bra som helst! Sluta våndas över Singularen, ni hade en bra tid tillsammans, men det var tydligen dags att gå vidare. :)

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!