Fortsätt till huvudinnehåll

Inkörd gubbsoffa +ANNAT

Ni ser ju alla hur chockartat nöjd Atle blev när han fick höra hur grymt kul farsan hade haft det i Sicklaskiftet idag!!

Efter att Adrian hade lagt ut en fråga på fejsan om lite stigsmiskning i Hellas och Magnus och jag hade bestämt att jag en gång för alla skulle komma ut i spenaten för att åtminstone köra in min nya hoj möttes vi en härlig lördagsmorgon vid Hammarbybackens fot för lite 30/70 cykling, det vill säga 30% cykling och 70% snack.

Redan utanför porten mekade jag med Ful-Brainfunktionen och låste gaffeln och bakdämparen, testade att ställa mig upp och bryta lite och den gungade typ ingenting.. Bra där.. Ful-Brain för 25000:- mindre än Fin-Brain.

Efter att ha väntat ett par minuter på Vic (utan framgång) rullade vi iväg och började med Bruses backe. Kändes lite halvkonstigt att sitta ner och bara trampa över rötterna men fästet lät ju inte vänta på sig. Purgatorydäcken plus Slöstans fetaste Lattefarsa sittandes gjorde att det blev grymt effektivt jämfört med att stå upp och bryta med (om man har oflyt) lite för mycket vikt framåt. Körde vidare, Magnus agerade stigfinnare vilket resulterade i att vi hamnade på någon klippa ovanför Lilla Sickla och var tvungna att vända.

Sen irrade vi omkring i Sicklaskiftet i typ två timmar utan att köra de större stigarna. Världens bästa cykling med mest stigar på ca 1.5km2 i typ hela världen?? Helt fantastiskt!!

Och cykeln då?
Jodå, tackar som frågar, den levererade utav bara den.
De stora hjulen + det grymma däcken + gaffelvinkeln + slaglängden + växlarna gör ju att en sån här måste vara den mest ultimata Hellascykeln som bara finns. DH-oraklet Steve som jag träffade på den lokala cykelhandlaren var nog benägen att hålla med.

Och om jag saknade Brainfunktionen som jag hade haft om jag hade köpt en Epic?? Inte alls... Nu har jag ju aldrig testat det men jag har svårt att tro att de rotiga och steniga stigarna i Hellas är det ultimata användningsområdet för den funktionen. Adrian hade testat en hoj med Brain och han gillade det inte alls. Peffen å andra sidan tokgillar det så det är nog högst individuellt. Men det man inte testar saknar man ju liksom inte...
Jag hade så in i bombens kul på hojen att jag inte ens kom ihåg att ta en endaste bild, bara det gör ju att betyget blir toppen. Vet faktiskt inte om det finns något på den som jag vill byta ut.

Efter turen gled vi bort till FineFood och tog varsin kaffe med bulle. Jag valde kardemumma, Adrian kanel och Magnus någonting som hade rött i sig med en massa vitt ovanpå. God var den säkert.

Och eftersom vår städerska var hemma gled jag sen ner till den lokala cykelhandlaren och förpestade deras och Fredrik Kessiakoffs närvaro ett par timmar innan jag rullade hem och vaskade av hojen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!