Fortsätt till huvudinnehåll

Årets kanelbulledag, vilket pinsamt skämt

Igår var det som hela Sverige vet Kanelbullens dag. Denna dag, nästan lika stor som fettisdagen firades runt om i landet med ömsom nybakade, ömsom halvhårda bullar. Förutom hemma hos den numera feta Lattegubben. Där bjöds det på knäckemacka (visserligen av modellen Vete) och kaviar till eftermiddagskaffet och faktiskt fyra Mariekex till kaffet på maten. Och jag som var en fena på att fika förr.. 52 semlor 2010 och fem?!?!? i år.. Ur led är tiden..

Undrar hur Oskar firade sin kanelbulledag??

Gällande cyklar så velar jag fram och tillbaks inom många områden nu...
  • Ska jag köpa tubhjul till min cx? 
    • Vet inte varför men det känns som en kul grej.
  • Ska jag sälja min älskade Singular till förmån för en FS 29er?
    • Satte ut den på happys k&s men tog bort annonsen i förrgår. Jag är nog inte redo.
  • Ska jag köpa ny cx, bara för att.. Eller ska jag riva den jag har, göra rent allt och köra vidare?
    • Gillar ju den jag har skarpt men den skulle behöva få en genomgång. Tänk om ramen skulle spricka?
  • Om jag ska köpa ny, vad ska man ha?
    • Specialized, Cannondale, Focus, Ridley, Cube.... En Crux ligger nog närmast till i så fall.
En sak som är säker är att cx är det roligaste jag har gjort på en cykel på länge, så att lägga en 30' på en FS 29er för tillfället känns helt fel och att byta ut den jag har och gillar bara för att känns puckat.
Blir det någon utgift blir det nog på ett par tubhjul + däck även fast det känns jäkligt onödigt. Mina Specialized Captain CX Pro funkar ju super och med 1.5 bar i har jag än så länge inte fått någon genomslagspunka..
Men ett par finhjul att ha på kompiscrossen kanske kunde vara något?? Att tävla "på riktigt" vet jag inte om jag är så sugen på. Kanske tills nästa år då jag har tränat lite mer och i så fall har däck som är 2mm smalare.

Men som tur är så har jag lämnat in mina gamla vinterdäck på omläggning till nya fälgar så några cykelinköp behöver jag inte bry mig om denna månad. Skönt att jag inte ens behöver fundera på vad jag ska köpa nu när Rapha även har släppt sin kollektion för höst/vinter.

Bjussar på en liten cx film från Stizzes idol Jeremy Powers, som nu för tiden kör på en fultysk. Kanske blir en sån så jag kan frossa i Raphakläder med gott samvete.

"Behind The Barriers" Season II Episode 2 from Behind The Barriers on Vimeo.

Kommentarer

Anders sa…
Strippa din Cube och lägg pengarna på lätta hjul med tub. Det blir nog mest bang för bucken.
Jag har några bra ebaytips.
Tips tas emot med glädje... Jag tokgillar ju min Cube så det spåret känns ju mest rimligt.
STIZZE sa…
Jag är också helt inne på CX-spåret. Det enda jag tvekar över är min ekonomi och har inte fullständigt tagit beslutet än men gör säkert det i veckan. Leveranstid ser väääldigt bra ut för SuperX just nu, de kommer i lager imorgon till cannondale-holland. Både Red och Rival i min storlek(och sannolikt även andra storlekar).
@stizze... med en NY resa som laggar ekonomin rätt fett och de otroligt roliga vinterdäcken lutar det åt ett par tubhjul till min Cube and that's it. Fast jag är ju som sagt toknöjd med min Cube så att byta den känns ju faktiskt rätt korkat.

Å andra sidan så tävlar jag ju inte men ett par finhjul till kompiscrossen känns ju bra ändå och vem vet, man kanske kör lite i cx-cupen nästa år? Målet i år var ju just kompiscrossen så det kanske är dags att skaffa licens till nästa säsong.
mzi sa…
Johan, du behöver något i stål såklart. Och vad kan vara mer rätt än en snygg och rapp cyclocross i Reynolds 853, t ex en Co-Motion Demon. Passar fruktansvärt bra till Rapha, dessutom.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!