Fortsätt till huvudinnehåll

Kraschad hylsnyckel + ANNAT

Fick (som vanligt) ett fall av impuls att göra något åt det konstanta klingandet i ramen i på tisdagens cx träning med Valhall.
Till skillnad från de flesta jag känner är jag uppenbarligen för klen för att orka köra på stora klingan med ett ytterst irriterande klingljud som följd när kedjan slår i kedjesteget.

Lösningen (om man vill köpa saker) om man vill vara lite mer rejsig (what's the point) är att köra singelklinga fram så det var jag ju tvungen att testa. Enligt vissa går det inte ens att vinna tävlingar med dubbelklinga, ett problem jag dock aldrig kommer få vara i närheten av.

Efter att ha pratat med lite Fredrich så visade det sig att CykelCity typ hade allt hemma för detta lilla hemmabygge. Klingan fanns dock inte men skulle visa sig komma till butiken redan i förmiddags efter något telefonsamtal.

Eftersom mitt vevlager har knakat i ett års tid nu valde jag att byta det när jag ändå skulle riva allt, vilket resulterade i att hylsnyckelskaftet pajade så vevarmarna sitter sådär för tillfället. Tur att Frasse finns och kommer förbi med ett nytt redan ikväll.

Tråkigt mycket snabbare jag kommer bli nu när;
  1.  Jag inte kan köra lättare än 40/28 jämfört med 34/28 tidigare.
  2. Cykeln är lättad minst ett par kilon.
Däremot så kunde jag inte väga åbäket eftersom Magnus inte har bemödat sig med att lämna tillbaks vågen han lånade för typ ett år sen.. Jävla söderpack!! Uppskattar dock vikten till 5kg +/- några kilon.

Och ja, bashen är lite stor. Det blir så när man har klena ben och inte vågar beställa en 42T klinga. Tyvärr så är cykeln ändå misslyckad då jag, liksom Tille + ANDRA kör med för breda däck (och kanttråd). Som tur är ska jag inte försöka mig på att tävlingsfuska i helgen.

Och ja, jag har inte tvättat cykeln på ett halvår.

Kommentarer

Anders sa…
Så ska det se ut!
Skaffa ett par kinatubhjul och en tempodräkt på ebay så är du hemma.
:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!