Fortsätt till huvudinnehåll

Beslutsångest deluxe

Hojade tisdagstur igår med Stora Hjul +ANNAT gänget som i vanlig ordning höll det nu traditionsenliga gubbtempot.

Aron hade lite ärenden på IKEA så den obligatoriska styrningen vid samlingen lös med sin frånvaro. Till slut så kände jag för att hoja och hojtade att nu tänkte i alla fall jag hoja och snart hade Viktor, Lina, Magnus, Christopher, Erik, Stizze, Juan och Rickard hakat på. Efter den första skogsdungen hittade Harri oss och slog följe.

Efter ett tag så tog Viktor täten och agerade stigfinnare resten av turen, något som funkade super. Killen hittar ju typ överallt, förutom när vi irrade omkring i mörkret i närheten av John Bauer, helt i linje med grundtanken med Tisdagsrajd, att varje tur cykla en eller flera stigar man tidigare inte har cyklat.


Det var halt, blött, rotigt och mörkt igår, det vill säga helt underbart. Erik trampade på med sin skoxie och hade inga som helst problem att haka på och jag började mer och mer tänka på mitt eventuella inköp av en FS 29er... Som det kändes igår så känns det ju helt galet att köra med något annat än min Singular. vad mer behöver jag än en enpetare med stora hjul, 34/20 i utväxling och en gaffel som tar upp de värsta smällarna?

Jag har ju tidigare kört både Giant Trance och Giant ReignX parallellt med min Singular men det har ju slutat med att jag har sålt dom och inte saknat dom en endaste sekund så vad skulle en heldämpad storhjuling göra för skillnad?

Jag får helt enkelt fundera vidare för just nu känns alternativ 3 som det rätta.

Kommentarer

Tille sa…
Jag ångrar bara att jag var en latmask.
STIZZE sa…
Köp inte för köpandets skull bara, det kan va vettigt att tveka. Och fortsätter man tveka ska man inte köpa :)
Precis... Det är ju inte så att marknaden kommer försvinna för heldämpade 29ers...
Tille sa…
Jo, KÖP!!!!! Innan du hinner tveka.
Erik H sa…
Det roliga är ändå själva shoppandet, sedan blir det snabbt tråkigare. Låtsas att du köper och få samma kick. Rita en egen "Jetzt Kaufen"-knapp i MSPAINT och klicka.

När jag ville köpa Salsa Spearfish så fick jag shoppingkicken men slapp köpa. När den väl kom i produktion hade jag tröttnat på tanken och var nöjd utan.
Erik, visst är det så... Det ger ju en kick att shoppa men å andra sidan finns det ju småsaker man alltid behöver och som inte kostar många ören jämfört med en ny hoj...

Känslan igår var just att det skulle kännas så fattigt att inte få hoja på Singularen... Och det säger väl det mesta..

Däremot tror jag att jag kan fixa en fin Jetzt Kaufen knapp i powerpoint istället.
Anonym sa…
Var det inte en snubbe till med i det där gänget?

/bortglömd...
Hmm, var det någon som sprätte förbi mig uppför stigarna?
Fikasvettot sa…
En fejkad Jetz Kaufen-knapp och d:o trackingsida borde räcka långt.

Men förutom storleken (som ju spelar roll!); vad gör en sån här gungstol som inte Reignen klarade? Blir det inte lite samma sak?
Jo, det är ju det som är risken. Tror jag funderar vidare..
Anonym sa…
Hej!
Ursäkta en total rookiefråga (bor inte i Sthlm), när du refererar till "David och Patrik"; vilken cykelaffär menar du då??
Specialized Concept Store i Hammarby Sjöstad.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!