Fortsätt till huvudinnehåll

Bland dufflar och solglajjor

Var förbi XXL igår för att kolla på en påhängscykel till Atle... Tji fick vi men vi kom därifrån 2000:- fattigare ändå då Atle fick en sparkcykel och jag en Base Camp Duffelbag i strl XL från The North Face. Den är verkligen jättestor och borde räcka för fyra Raphatröjor och lite cykelbyxor nästa vecka.

Som tur var så kollade jag in blocket igår och hittade faktiskt en påhängscykel hos någon tjomme i Kärrtorp och den knep jag snabbare än fiskmåsarna som snor korvar från små stackars barn på Skansen.

Magnus kom förbi idag med en glappande kassett. Efter lite lyxmiddag i vårt skrytkök valsade vi ner till SCS eftersom det eventuellt fattades en distansring bakom hans kassett. Jag hakade på eftersom han, lämpligt nog, hade glömt plånboken hemma. Väl där fick jag syn på ett par Oakley HiJinx. Hade ett par Monster Dog ända tills Atle fick för sig att repa dom och har inte vågat köpa några nya av schysstare modell men nu när man faktiskt kan prata med honom kände jag att det nog var dags.

Magnus baknav mådde tydligen inte så bra men efter att Ricky hade trollat lite borde det i alla fall hålla under nästa vecka. Eventuellt tar jag med mig mitt bakhjul ala Shimano RS10 som reservhjul.

Min hoj är nu klar för att slåss mot bergen. En 11-28 kassett rådde bot på det och nu efter min BG Fit kommer jag ju sitta som en kung uppför Alpe d'Huez.

Om jag orkar lär jag väl twittra lite därifrån.. Håll koll ute till höger här i bloggen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!