Fortsätt till huvudinnehåll

Jilsters vårmys

  
 Idag hade Jilster bjudit in till vårmys i tolvmilaskogen. Efter lite förvirring insåg Andreas och jag att vi inte alls skulle mötas vid Hammarbybackens fot utan uppe vid kolonilotterna. Efter det lilla debaclet bjöd sedan dagen på helt underbara stigar med underbart sällskap.
Först lite känning på Sicklaskiftet, lite gullande med Jilsters och Eriks bäbisar (bäbisar är majsiga även fast det räcker med en :o)), över Ältavägen och sen lite irrande upp till gröna där Andreas flög över styret och böjde till växelörat. Som tur är så var oraklet Steve i närheten och fixade allt.


Vidare på härliga stigar där Lina tråkade mig för att jag inte kunde skaffa samma snygga gröna POC-byxor hon hade på sig. Tiden försvann och jag var tvungen att vara hemma 13.00 så Andreas och jag tackade för oss och körde den ryska grillplatsen och gula ovanför sjön tillbaks. Lyckades ta hela den med endast en fotisättning.

Lite asfalt där jag mötte Erik och Karin med tillhörande Alfred för att sen avsluta med Champs Elysses hem.

ReignX är fusk. Bara att trampa, styra och andas.... Helt annan cykling än den aktiva cyklingen som min Singular erbjuder. Bra mycket snabbare men mindre aktivt. Jag förstår att alla svetton vill ha heldämpade, kortslagiga raketer. Nästa tur blir det Singular.

Jädrar i min låda, nu är det vår! Ikväll ska benen rakas!!

Jo, min GPS fick för sig att stänga av sig så därför vet jag inte exakt hur långt och länge vi hojade.

Kommentarer

Unknown sa…
Myspys i vårvärmen, såg inte helt fel ut det där, lät som en härlig tur! :)
Skoja inte..... Förresten så jobbar jag med din polare Robert Krenn nu för tiden. Rätt mycket faktiskt... Tråkigt liten värld!!
STIZZE sa…
SSSH, avslöja inte oss med heldämpade kortslagsraketer... illusionen om att vi är snabba cyklister kan ju pajja!
Unknown sa…
Ok, hörde det, it-världen är liten! Jag beklagar! ;)

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!