Fortsätt till huvudinnehåll

Dags för nästa säsong

Efter måndagens tiomilare på grus samt tisdagens bendödarpass (tack killarna på SCS för det) har jag tagit det lite lugnt i veckan och lämnade en ½ liter blod igår, som tyvärr inte ska sparas till mig.
Bleka ben ur en smarrig vinkel

Idag sken solen från en klar himmel och benen kändes ok så efter att ha snackat lite med Björn och väntat in Mirja efter hennes frissabesök trampade vi iväg.
Skeva ekrar, det blir så ibland...

Söderut gick det bra, benen kändes ok och avsaknaden av blod märktes in nämnvärt. Det ändrades i Västerhaninge när jag fick smaka på den ondskefulla nordanvinden. Om det beror på blodbrist, sega ben eller bara att jag är totalt värdelös överlåter jag till någon annan att sia om men det var faktiskt riktigt jobbigt och som lök på laxen så har min Edge500 fått spelet. Den visade alla möjliga hastigheter från den aktuella ner till 0km/h hela tiden så jag fick uppskatta rundan i google maps istället. Lyxigt!!
Ny, mysig Roubaixlinda, vit såklart!!

Följande platser fick kändisbesök idag; Älta, Vendelsö, Brandbergen, Västerhaninge, Huddinge, Farsta, Sköndal och Enskede. Hur jag hojade orkar jag inte rita ut för nu ska Atle och jag köpa fredagspizza.

Hojen då, hur funkade den då?? Jodå, den kändes som en racer... Jag har verkligen inte förmågan att känna någon direkt skillnad på olika hojar men jag är nöjd och det är ju det viktigaste.

Kommentarer

Fredde sa…
Men Johan då! Jag har väntat på bilder på hojen sen i vintras och nu när du äntligen får tummen ur vad får man se? En snutt av framgaffeln och ett skrev?!?!?! :)

Fota hojen nu för fan! ;)

/Fredde
Vadå.... Är det något fel på mitt skrev???
Fikasvettot sa…
Trista bloggar om cyklar går det 13 på dussinet av.
Tille sa…
Min skärm imploderade av för mycket vitfärg.
Det är blixten Tille.... Kanske ska hoppa in i ett solarium i fyra timmar med cykelkläderna på???
Snyggt lindat ! Från fabrik eller ?
Japp, från fabriken på Båtbyggargatan 62, 4 trappor...
Du får linda åt mig nästa gång. :)
Natürlich... Men jag kan bara linda utan dom där småbitarna... Så du vet!

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!