Fortsätt till huvudinnehåll

Pustar ut på hotellet

Äntligen (höll jag på att säga) är vi på hotellet. Dagen har gått i full fart från start till nu och Atle är ju verkligen toppen att ha med sig. Skönt att ha en unge som tackar för sig, inte springer och skriker och faktiskt kan uppföra sig helt exemplariskt. Man vill ju inte vara den där föräldern alla viskar om....

 












Dagen började med en lyxfrukost på Fine Food och ja, morsan fick haka på där. Hon betalade ju för kalaset..

Sen tog vi tuben in till Södermalm där vi råkade gå av och vingla in på Kocksgatan... Och döm om min förvåning när det bakom disken låg en sadelstolpe i finaste kolfiber och skrek efter mig. Snäll som jag är kunde jag inte ignorera det utan tog med honom. Atle tyckte att det var toppen för han satt ju och provade skor medan kolfibret slank ner i budväskan.


Nu var det ju dags för lillkillen att få något festligt. Vi hade innan sagt att han skulle få två bilar från filmen "Bilar" men på något sätt kom vi därifrån med en bil och en lastbil... Hmm, lite mismatch där i budgeten.


Sen började det knorra lite i magen och eftersom restaurang Gyllene Måsen låg på vägen slank vi in där och smorde kråset och lattjade lite med de för dagen införskaffade pryttlarna.

Filmen "Var inte rädd, Långa Farbrorn" uppskattades. Festligt att höra alla småtomtar snacka under filmen och förklara saker och ting för sina föräldrar.. Innan filmen smet vi in på "Derby" för ett litet till spontaninköp inför vårens matcher på Söderstadion som vi ska gå på..


Lördag betyder ju fika och när vi passerade Vetekatten kändes det helt rätt att ta dagens semla där istället för på någon 7-Eleven vi eventuellt skulle passera. Atle lattjade vidare..














Och efter lite strul med bokningen så hittade vi till slut hotellrummet. Atle kvittrar som en liten lärka och tycker att det här är ju jordens äventyr...


Middagen intogs på O'Learys vid Centralstationen. Ingen av oss kände för att knata till Kungsan för en liknande meny så vi tog den enkla utvägen.
Atle beställde naturligtvis sin mat själv från den ritbara menyn och tackade så mycket för maten när vi gick därifrån. Vad det blev? Amerikanska pannkakor med glass och äppeldricka till det medan jag satsade på kycklingfajitas och en Kilkenny. Båda verkade nöjda i alla fall.



I morgon är det hotellfrukost och sen är det väl dags att gå hem, för att åka T-bana har jag inte råd med.

Kommentarer

Anonym sa…
Vilket härligt äventyr, turista i sin egen stad!

Att han är tacksam och inte skriker, ska föräldrarna ha heder för. Vilka nu det är...
STIZZE sa…
Härlig dag det lät som :)
magnus sa…
Härligt med kvalitetstid!
Du får gärna ta med mig nästa gång. Jag kan också uppföra mig.
Johan, nästan så jag gör det... Ni är ju lika långa så ingen lär väl misstänka nåt... Förutom när Atle dricker Weißbier i hotellbaren..

Satan vad blank jag är på kontot nu... Men det var det värt!!

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!