Fortsätt till huvudinnehåll

Kejsarens nya kläder??

Nytt år och snart en ny vår. Nu när jag har tappat 10kg sen i höstas känns det nödvändigt att uppdatera garderoben lite, i alla fall gällande racerutstyrseln. I skogen kan man ju se ut som en Hellasgorilla och med lite mer rymliga kläder känns 10kg inte så mycket på passformen.

På byxfronten kan man ju köpa ett par Assos för typ 8000:- och få ett par genomskinliga byxor med full insyn in i härligheten, alternativt så lägger jag en tusenlapp för ett par Pearl Izumi som, tråkigt nog inte kommer vara genomskinliga. Däremot kan man ju inte få allt här i världen.

På tröjfronten är ju minst en Raphatröja given, måste bara odla en fräsch mustasch först. Kanske en Santini som jag gillar mer och mer och som har lite modeller med ylleblandningar i för fjuttiga femhundringen. Tål att tänkas på.

Beställde en tröja för några år sedan från Portland Oregon Cyclewear med texten "Atles pappa" på. Funderar på att göra något liknande i år faktiskt.

Vintage Velos har som vanligt ett bra sortiment att välja mellan.. Och helt plötsligt fick jag för många alternativ att tänka på... Tur att våren inte är här ännu på ett tag..

Kommentarer

Tille sa…
Den tyska tröjan med tillhörande mustasch är beställd. Men du får gärna matcha mig.
Moltenitröjan är ju klassisk, men känns inte så rolig längre.
Oregon är rysligt fina. KBCK har haft funderingar på göra "casual wear" från dem.

Angående byxor toppas listan för tillfället av dhb och DeMarchi, men jag kommer nog prova Rapha i vår.

/Din vän i shoppingträsket
Tille sa...
----------------------------------
> Oregon är rysligt fina.
> KBCK har haft funderingar på göra "casual
> wear" från dem.

Man kanske skulle ansöka om medlemskap nu då....

Jag köpte en tröja från dom som sagt och den var ju grymt fin. Tyvärr så var den lite liten men nu är jag ju snart en bergsget...
Den tyska raphatröjan är riktigt snygg. Jag gillar också DeMarchis byxor. Framför allt deras finaste modell. DeMarchi har riktigt snygga ulltröjor också. Hoja förbi snackeJanne.

Är också sugen på att testa Raphas byxor. Om de är lika bra som resten av deras grejer så lär man inte bli besviken.
rikard sa…
Kan tipsa om Shutt Velo Rapide med: http://www.shuttvr.com/

Grymt snygga och sköna grejer i Raphas anda men billigare. Bra service med.
Bra tips... Den bokmärkades på stubben!
De Marchi verkar ju ligga hyfsat till i pris på CRC med så det kanske blir ett par sådana byxor.

Kollade genom min cykeltröjhög och jag har ju en hel uppsjö med tröjor.. Där sparade jag ju flera tusenlappar..

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!