Fortsätt till huvudinnehåll

Vintercykling i ett tomt Stockholm

Nu skulle jag kunna skriva ett inlägg om hur dåligt plogat det är på cykelbanorna, men hur kul skulle det vara?

Istället ska jag skriva hur kul det kan vara att hoja cyclocross med en snitthastighet av 13,7km/h på cykelbanorna. Skitkul men jobbigt! Då var det sagt!!

Kollade lite på twitter gällande intresset av att hoja ikväll, vilket minst sagt var lite svalt. Björn, Viktor och Tille yrade om att åka lagg och Magnus ville tydligen ta en promis istället så jag stack iväg en timma tidigare.

Väglaget ja, det var omväxlande. Ältavägen började bra ända tills en bit efter ekofiket då plogföraren tydligen bestämde sig för att vika av rakt ut i vägbanan och i nerförsbacken i Älta mot Preemmacken fick jag lov att ligga på lilla klingan fram och stora bak för att ens ta mig ner :o)

Belöningen kom efter Flatenbadet där det var typ 20cm pudersnö utan att någon hade gått där, bara att trampa och styra. Varför kan det inte vara så på cykelbanorna? Cykelbanan utmed Nynäsvägen var däremot allt annat än rolig men säkert bra i träningssynpunkt, dom som ska hoja där i morgon kommer bli loco..

Mötte max en handfull människor ute, ingen på cykel, vilket är förståeligt för det är ju bara idioter som hojar i det här väglaget.

Och när jag kom hem såg jag att Tille hade ringt mig tre gånger och textat mig om att hoja söndagsrunda... Vilken idiot jag är... Han och Viktor tog en annan runda via Erstavik och hade oförglömliga vintervägar till bords... Ironin och förnedringen är total! Fast jag fick säkert bättre träning! Kommer aldrig mer att sticka iväg innan 20.30 på söndagarna i framtiden.

Kommentarer

Velonavia sa…
gnetcykling i i moddig snö kan ju vara, som Askungen sagt, helt underbart...
Thomas sa…
Jag körde samma runda som dig på morgonen på 1t22min med mtbn...
Fredde sa…
Tjena! Söndagsturar ni någon fast tid eller? Går det bra att haka på?

/Fredde
Fredde, vi vill ju inget annat än att du ska med... 20.20 utanför min port brukar vi träffas. Igår drog jag själv då jag trodde att ingen skulle haka på efter lite gluttande på twitter.
Fredde sa…
Härligt Johan!! Jag förvarnar min eventuella ankomst medelst SMS!

/Fredde

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!