Fortsätt till huvudinnehåll

Jag vill ha mer hjul, ge mig mer hjul

Har av fåfänga valt att bygga om mina 29er hjul med andra, lite läckrare nav, Hope's ProII Trial bak och vanliga fram i blått med silverfärgade ekrar och blå nipplar. Att hjulet säkert blir styvare etc med ett SS-nav känns irrelevant men att det blir snyggare är ju mer viktigt.

Som av en slump kollade jag in på Köp&Sälj på Happy igår kväll och fick syn på ett par helt nya DT X-470 fälgar för 29er. Och som av en ren händelse passade ERD måttet hyfsat bra, egentligen bättre eftersom alla kalkylatorer ville ha 293mm's ekrar bak och höger fram med mina Mavicfälgar och med detta ERD ville dom ha 294mm, vilket ekrarna råkade vara.

Med en femhundring i handen tog jag mig till Finnboda och kom hem med ett par finfina fälgar, perfekta för mina nav och nipplar och någon timma senare var dom uppekrade, allt efter Sheldon Browns rekommendationer.

Ska till Johan H i morgon för uppspänning och justering men tänkte fixa till rundheten och centreringen idag men riktstället var utlånat så jag skippade det och valde att beställa de nya hjulen till min racer som kommer i februari istället.

Har kollat med folk jag känner, folk som jobbar på Kadens och som jobbar med Team CykelCity samt på RoadbikeReview och det verkar som att dessa hjul är hyfsat bombsäkra och med min nya vikt jag ska ha i vår kommer dom nog att bli toppen.

Nu är det bara de nya hjulen till min CX som fattas så är jag hjulklar inför nästa år. Och dom vet jag redan hur dom ska vara specade...

Sen kanske det blir lite tubisar men det tar jag sen i så fall.

Kommentarer

Det där D-A-hjulen kommer vara som lök på laxen. :)

-Folk jag känner
Anonym sa…
Din nya vikt?
Vad blir den då undar man osökt :)

//194cm sub 80kg
Anders sa…
Blått är flott.
Lycka till med nya vikten!

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!