Fortsätt till huvudinnehåll

Atle och jag julstökar.... Eller nåt....

Nu när Mirja flög till Berlin för lite Kit Kat Club tänkte jag att Atle och jag skulle baka lite pepparkakor. Ni vet, vara sådär julpyssliga som bara grabbar kan vara...

Efter att ha kollat in Oskars blogg och provsmakat hans variant insåg jag att burken från Fredells á 12:- kanske inte var de bästa pepparkakorna som hade gjorts så när vi storhandlade köpte jag på mig kryddor till dess förbannelse och som jag aldrig kommer kunna göra slut.

Blandade ihop sakerna igår innan grabbarna kom över på middag, körde med degkrokar istället för assistent vilket gick super. Atle var måttligt intresserad och satt och lirade Angry Birds istället.

Slängde in korvarna i kylen och 18 timmar senare var dom ute igen. Frågade Atle om han skulle vara med men han bemödade sig inte ens med ett svar, kul unge!! Ska inte ungar bara älska julstök??

Skar upp dom (Oskars fiffiga recept betyder nämligen att man slipper allt kavla, göra figurer *45ggr) och la dom på plåten och sen in i ugnen på den utsatta värmen och vips så hade vi helt plötsligt en uppsättning härliga pepparkakor med en liten knäckig ton och med hackade mandlar i som lite extra krydda på moset.

Hur gick det med Atles engagemang då?? Jodå, han satt och kollade på våldsfilm i vardagsrummet medan jag stod i köket och gräddade för fulla muggar!!

- "Dom luktade jätteunderbart" och "den här kakan var underbar" blev i alla fall Atles betyg på dom och ungar ljuger ju som vi alla vet aldrig!!


Tack för ett toppenrecept Oskar, vill ni kolla hur man ska göra på riktigt rekommenderar jag er denna sida.

Kommentarer

Anonym sa…
Har du bajsat i vasken?
:) Vilken huslig pappa du är Johan!

//Tyresötomte
Vic sa…
Kul att de blev bra, degen lutade gott igår. Måste provas.
Fikasvettot sa…
Bravo! Och det var just för att man inte gör av med kryddorna som min första uppmaning var att köpa nya.

"Från barn och fyllon får man höra sanningen". Kul att det uppskattades.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!