Fortsätt till huvudinnehåll

Sällskap, intervaller, snö, grus och mupp


Idag kom den första snön. Tidningarna hade varnat oss i flera dagar för det kommande "snökaoset"!! Mycket till kaos kan jag inte säga att det blev, det tog lite längre till jobbet i morse än normalt och vinden låg emot men på vägen hem hade det mesta torkat upp och vinden fick jag i ryggen, tackar för det!!

Körde intervaller för första gången i mitt liv i onsdags, något som heter 4x4 och som tydligen är inne och hett nu. Är det inne måste det ju vara bra så jag tänkte väl köra det ett par ggr i veckan tillsammans med lite clenbuterol och CERA! Borde göra underverk inför vårens rundor. Tydligen så gjorde jag lite fel så nästa gång måste jag nog korrigera mina errors.. Tack Fredrich för uppstyrningen!! Dessutom så missade jag att lägga ett badlakan under hojen, något jag inte kommer glömma till nästa gång, alternativt att spänna upp en ekorre som Tillmann har gjort, det verkar ju funka det med.

På tal om Tillmann så fick fluffligan besök i söndags på vår vanliga lilla söndagsrunda. Christian visade hur man ökade tempot utan att bli andfådd, trist bara att det där med anfåddheten inte funkade på Magnus eller mig. Däremot så kapade jag tio minuter på rundan och då på min CX istället för racern. Om det berodde på Christian eller att jag körde med 35mm's kanttrådsdäck istället för 22 mm's tubisar med onödigt stort rullmotstånd låter jag vara osagt.

På söndag ska jag hoja Nynäshamn - Hammarbybacken på härliga grusvägar blandat med lite asfalt och sprängsten, en tur som Tobias Jönsson har rekat och som jag har kört TdR på, fast då med fixi. Nu blir det crossen såklart. Det verkar som att det kommer haka på ett gäng som oxå känner för att uppleva hösten på ett av de bästa sätten. Rapport kommer!

Min Bellhjälm, den gröna börjar bli lite halvsliten och äcklig! För att råda bot på det snackade jag med min vän Björn på ajlajkbajk som fixade fram en Bern Watts i en härligt FN-blå färg. Det är den ni ser på bilden förresten. Syftet var mest att skaffa mig en hjälm som gjorde att jag såg ut som en mupp, vilket uppenbarligen lyckades bra. Det jag fick på köpet var en hjälm som sitter bra på skallen, ser ut som en blandning mellan en SWAT och ridhjälm och som har en liten fiffig skärm som skyddar ögonen mot den låga solen på ett ypperligt sätt och tog bort en del av snön i morse! Rekommenderas! Ska se om jag kan skaffa ett vinterkit till den med.

Nu ska jag ha grabbkväll med Atle tillsammans med Blixten McQueen och kakor...

Kommentarer

Såna grabbkvällar är bra mulliga. Ha det så skoj imorgon.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Sub-5kg

För er som känner mig vet ni att jag oftast inte bryr mig om vad mina cykelsaker väger. Den enda hoj jag har vägt är min Giant Reign X som vägde in på 14kg blankt och det var bara för att Max tyckte vi skulle väga den som det skedde. Med det sagt är jag ju inte sämre än att jag kan ändra mig. Jag vet fortfarande inte vad min racer väger men den ligger runt 5,5kg plus/minus några kilon. Det jag däremot vet vikten på är mina racerhjul och dom väger 1622gr exkl fälgband och snabbkopplingar så när Gurra igår messade mig om att kolfiberhjulen var klara var jag ju naturligtvis tvungen att fråga vad dom väger och domen blev följande: Framhjul = 507gr Bakhjul = 672gr Snabbkopplingar = 90gr Vilket betyder att hjulen väger 1179gr exkl snabbkopplingar att jämföra med 1622gr med dom jag nu har på. Mina Conti Sprinter väger 280gr styck inkl ventilförlängare och ett GP4000S 23mm plus slang väger 326gr. Eftersom jag kör med GP4000 25mm rundar jag av vikten till 330gr. Jag vet inte vad man ska uppskat...

Lite flyt till slut kanske

Efter att ha ruttnat ihop på min NRS (även fast jag kunde få en ny baktriangel för en billig penning) drog jag mig till minnes att Bruse hade nämnt att han tydligen hade fått ett par nya hjul på sin drulleförsäkring. Tänkte att det skadar ju inte att ringa, och visst täckte min försäkring detta och eftersom värdet på min cykel för närvarande ligger på 27.000:- tyckte dom att det visst var värt att ersätta mig med en ny ram för det fascila priset av 1200:-. Så om allt går vägen, vilket dom har sagt att det ska göra kommer jag i dagarna få en rekvisition på en ny Tranceram. Pedalogerna har redan tjingat den sista hos Jaguarverken så om jag har riktigt flyt har jag en Trance att fräsa omkring på runt Kinnekulle. Gällande NRS-ramen är det ju inget fel på den. Det är ju baktriangeln som är paj och det är den som inte finns att hitta ny så skaffar jag bara en ny baktriangel kränger jag iväg NRS-ramen och köper en ny gaffel med lite mer slag på, flyttar Maguran till min Inbred och kränger ivä...