Fortsätt till huvudinnehåll

Kvällsmys i den bistra höstblåsten

Eftersom vädret ute kändes så mysigt idag kände jag mig lite extra taggad att ta en liten kvällsrunda ikväll, till skillnad från vissa andra dagar när man är glad att man har kompisar som tvingar en att komma ut.

Magnus och jag har börjat att köra en liten runda på söndagskvällarna som en liten avslutning på veckan. Ikväll satt Magnus på tåget i Flen och hade party så det var bara att haspla sig iväg själv.... Rakt in i en enorm motvind.... Som höll i sig ända ner till Vegabaren där jag sen fick avnjuta en bra medvind ända vägen hem.

Tog en liten annan avslutning än tidigare som nog kommer bli standard i fortsättningen på mina rundor söderut.

Någon söndag måste jag stanna vid Vegabaren för en riktig middag..

Kommentarer

STIZZE sa…
Vegabaren är sååå jävla bra. När jag va liten och morsan va borta blev det antingen ministrånesoppa hemma, eller kebab på vegabaren! :)
Härligt Johan! En bra kvällsrunda är värd sin vikt i guld.
Anonym sa…
Hojta till så hänger jag med å käkar. Bara hört er snacka om Vegabaren, aldrig provat själv.
Tille sa…
Är det vegobaren så hänger jag med. Annars räcker det med att du bjuder in mig till cykligen :-)
Vegobar?!?! Jag gillar kött... Men du kan ju tugga lite pommes medan vi andra grisar i oss våra flottiga burgare...
Anonym sa…
Rekomenderar en Sambal meny på Vegabaren: http://www.hamburgare.org/vegabarens-sambalburgare-ar-en-av-stockholms-basta-hamburgare/

Fint med kvällsturer, vilken tid passerar du, kanske skulle gå ut och köra lite tifosi till din ära, springa efter och skrika i min lime gröna bikinitanga alla Borat :)

//Axel
Jag och Magnus kör från Slöstan runt 20.15 varje söndag, passerar Modevillan en 35 minuter senare skulle jag tro...

Klart ni ska haka på och krubba burgare på Vegabaren.
mzi sa…
Johan! När du ändå är ute och tränar kanske du ska ställa upp i Vegabarens tävling också? http://www.hamburgerbar.com/record.htm
Hur i hela fridens namn kan man käka åtta stycken 200grammare med bröd plus allt annat???

Däremot tror jag nog att dom har vegetariska alternativ tille...
Fikasvettot sa…
8 burgare? Det är väl inte värre än att klämma i sig ett gäng semlor?
Björn sa…
Menh, jag körde exakt samma runda samtidigt, men åt andra hållet. Undrar var vi möttes? För kvart i nio var starten för rundan, va?

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!