Fortsätt till huvudinnehåll

En galet bra cykelsöndag #2

I morse hade jag sovmorgon. Det betyder att jag får sova till 09.00 för att sen bli väckt av en pigg fyraårings blöta puss någonstans i ansiktet. Den bästa väckningen man kan få.

I morse orkade jag inte stressa iväg ut i skogen utan messade Rikard att inte vänta på mig. Tänkte hoja kapp dom men kompisar som dom var så väntade dom in mig.
Johnny funkade som vanligt som en sioux indian med sitt spårfinnade, allt för att undvika blöthålen, något som funkade bra. Erik trampade på sin skoxie, något som även det tydligen funkade bra för han pinnade på som bara den. Uppe vid kolonilotterna fick vi sällskap av Björn och Peter och fick avnjuta deras sällskap under turen.

Efter att ha kört lite läckra stigar var Rikard och Erik tvungna att dra hem till andra sysslor och kort därefter drog Björn och Peter hem. Adrian, Johnny och jag var fikasugna och spenderade en härlig timme inne på ekofiket vid Ältavägen. Jag käkade Jordärtkockssoppa som satt som en smäck plus en fruktkaka med vaniljgrädde.

Resten av turen blev någon slags mystur, lite som fredagsmys fast på en söndag och med två läckra gubbar istället för familjen. Ni fattar va?? En grymt bra början på cykeldagen!!



Kvällens gubbrunda fick finbesök av Oskar, Björn och Tille, alltid kul med lite sällskap. Tydligen hade det utlovats gubbtempo men efter att Oskar började hetsa Tille på twitter så blev det lite ryckigare än planerat. Skogling skulle ha älskat att köra med oss idag. Jag snöt Ältaskylten efter att ha Renshawat Tille och sen varierade vi farten och tempot rätt bra resten av turen.

Björn visade lite nya vägar så att rundan blev lite längre än när Magnus och jag kör själva. Tille var vilse mest hela tiden och kanske lite trött efter helgens Aktivitus test. Han gnällde lite väl mycket om att han minsann skulle köra något elittest nästa gång istället för det nybörjartest han tydligen höll på med igår.

Oskar hade sin nya Troutielampa på test, hoppas att han gillade den, den såg i alla fall väldans fin ut när jag smögtittade lite på den. Vågar ju inte öppet erkänna att den såg schysstare ut än min fulkines.

Vid Stortorp sa det "PANG!!" och det började smälla som satan om mitt bakhjul. Det visade sig att jag hade kört på en träskruv på ca 40mm, hur nu en sån kan leta sig in i däcket? Har han inte hört talas om tyngdlagen? Nåväl, det tog ju bara fem vuxna män 20 minuter att fixa.
  • Jag hade glömt slangen hemma
  • Tille var tvungen att twittra, fota och skratta åt mig
  • Björn skulle testa sin nya kolsyrepump (funkade den ens??)
  • Magnus fattade inte varför hans pump inte funkade. 
Som tur är hade Oskar med sig en Biltemapump som naturligtvis fixade biffen!! Magnus bjussade dock på slangen.

Ska kolla om Tille tog något foto på skruvhelvetet! I så fall uppdaterar jag inlägget med en schysst bild.

Nästa gång blir det nog lite lugnare tempo hoppas jag....... Kanske...... Hoppas dock på fortsatt sällskap på söndagarna... Har haft funderingar på att lägga ut en tråd på happy om det men jag vet inte...

Kommentarer

Fikasvettot sa…
Lägger du ut en tråd på Happy kommer det bara att bli en ryckig och utspridd runda. Ehhh...

Men ryktet sprider sig nog ändå, så snart står det några dussin cyklister utanför din port på söndagskvällarna. :D

Här är två fantastiska bilder du kan piffa upp bloggen med:
http://i52.tinypic.com/xgh560.jpg
http://i54.tinypic.com/if2w05.jpg
Tille sa…
Ja, jäklar vad jag gnällde. Förlåt, ska bättra mig till nästa gång.

Jag ska bättra mig om ryckandet också förresten. Jag skyller allt på Björn. Jag är egentligen ingen Ryckling. Sådan finns det bara en.

Fina bilder, Oskar!

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!