Fortsätt till huvudinnehåll

Velour i Hellas

Jag hade en plan att köra skiten ur mina ben på grusvägar idag men lite migrän, pissig tidsplanering från min sida och något annat jag säkert kan skylla på gjorde den planen omöjlig.
Bear njuter av värmen
Däremot är ju gubbcykling bättre än ingen cykling alls så Bear, Göran, Magnus och jag bestämde oss för att ta en tur med fokus på fika på Hellasgården och ta bilder värda ett Pulitzerpris, jag brukar ju ligga i dom regionerna när det gäller att ta bilder.
Bear stajlar phett
Vid 10.30 anlände jag till Hammarbybackens fot och såg Bear ligga och lapa sol i slänten, såg ju inte helt fel ut. Göran anlände snart och Magnus ringde och sa att han just hade fått på pedalerna på sin 5-Spot, skulle möta honom i skogen.
Göran på en avstickare från Champs Elysses
Vi började med någon för mig icke namngiven stig upp till området ovanför stenbron och susade snart nerför branten där Magnus stod och såg ut som en vilsen fågel på sin fullgungare. Har man kört helstelt i ett år känns det lite halvgungigt med 140mm slag bak/fram.
Magnus på samma avstickare
Vi började med en variant på Champs Elysses som mynnade ut på Traktormakt. Därifrån körde vi Titanic och sen SKF innan vi fick vår efterlängtade fika i solen på Hellasgården. Magnus hade vid det här laget lämnat gruppen för att gå på lägenhetsvisning (hoppas han fann det han sökte).
Läcker gubbe på Titanic
Jag är ju en nybörjare när det kommer till att fika så jag körde en lax/philadelphiamacka och en mini toblerone till fikat, Oskar skrattar sig väl harmynt om han läser det här?
Mysgubbar i solen, notera Görans übersnugga tröja
Mätta och glada körde vi bort mot Gröna där det som vanligt efter badet blev lite pushbike innan vi glänste på långa spången och fortsatte förbi de två tornen.
Bear ser imponerande på vad man kan göra med en 29er....

Och beslutar sig för att göra som mästaren
Eftersom vi alla hittar halvtaskigt på A-Trail tyckte vi att det var ett bra val (den stigen blir bara bättre och bättre för varje gång man kör den, mumsfillibabba) där vi såg en jättestor fågel som tydligen var en ormvråk innan vi fortsatte tillbaks till gröna och Hellas halaste häll.
Ormvråk med sikte på gubbar
Efter lite överläggningar fortsatte vi på KGB där jag som vanligt irrade bort på slutet och sen Tresnåret där vi träffade ett äldre par som typ var världsmästare på svamp. Lyckans ostar!!
Bear lattjar i Sicklaskiftet
Turen avslutades med Den siste mohikanen där vi träffade på en snok som trodde den var en spottkobra innan den ringlade iväg.
Orm!
Tack grabbar för en superdag i skogen. Det blir inte mycket bättre än så här i sällskaps, eller väderväg!

Kommentarer

Fikasvettot sa…
Mackan får nog godkänt, men jag skulle nog valt nån läcker kaka till den.
Varför har jag inte varit i Hellas i år?
Tobbe, du har ju åkt åt fel håll och hamnat i Åre :o)

Oskar, jag vet men jag var inte så sugen på något större än en mini-toblerone alternativt en mini chokladkaka.
Aha, om valet är antingen Åre eller Hellas så gjorde jag ändå rätt! :D
Tille sa…
Det jobbigaste är ändå att komma till Hellas, men någon gång ska jag lyckas.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!