Fortsätt till huvudinnehåll

Är jag sexig eller inte??


Det kanske är lite tidigt att summera 2010 som cykelår men jag är ju vuxen och betalar en jäkla massa i skatt så jag gör lite som jag vill, rebell som jag är..

Ni som känner mig vet att jag är lite halvt impulsiv ibland när det kommer till att köpa nya saker och även fast jag har fler cyklar än jag kanske behöver (eller inte.....) har det nu smugit sig ett begär efter en downhillhoj, detta efter 1½ timmas körning i Flottsbro.

När jag tittar ner på min vänstra axel sitter det en liten gubbe i rött som säger att jag naturligtvis ska köpa en hoj redan nu när jag åker upp till Gesunda men på den andra axeln sitter det en annan gubbe som strängt viskar att jag minsann inte skulle köpa någon ny cykel under 2010, ett cykellöfte jag faktiskt har hållit. Tyvärr har jag ätit på Max en gång i år så det löftet sket sig totalt. Men ett av två löften är ju inte fy skam.

Naturligtvis jag jag gjort lite research och insett att så länge jag håller mig till preparerade banor kommer min ReignX att räcka finfint och om jag bara lär mig köra nerför lär den ju hålla för mer än så. Så om jag är vuxen och smart kanske jag håller mig till nästa års rea istället.

Å andra sidan har ju Mirja berättat att DH är den sexigaste formen av cykling, tätt följd av stigcykling (mountainbike för henne), landsväg, rakade ben och tajta kläder kom på plats 1357 och då är ju frågan om jag ska köpa en ny racer som jag hade tänkt eller en downhillhoj? Som det är nu är ju alla polare med downhillhojar sexigare än jag och så kan jag ju inte ha det... Riktigt jobbigt att ta henne till Flottsbro när hon står och drägglar över Johan, Göran, Jerker, Andreas, Bjarne osv och inte ens ser åt mitt håll...

Eller så skiter jag i att vara mogen och köper båda, hur svårt kan det va liksom? Alternativet är ju att jag struntar i att köpa någon hoj nästa år med.... Eller är det ett alternativ? Ville jag inte bli sexig?

Gällande summeringen av 2010 så tar jag det senare... Finns ju inte så mycket att summera ändå.

Kommentarer

Vic sa…
Lätt val.
Köp en ny racer, ju mindre du attraherar Mirja, desstom mer tid för att cykla, eller hur ? :)
Efter att Madde sett bilderna på en flygande man i Gesunda har påbudet utgått att det är ok fram tills man är 40. Så du har ngt år på dig, shoppa loss för tusan! Redan idag, imorgon kan du vara för gammal!

Bjarne vet jag dock inte hur vi skall hantera... ; )
STIZZE sa…
Självklart vill du va sexig!
Anonym sa…
Köp räser för sjutton så jag kan ragga ifred.

//M
Fikasvettot sa…
Det blir nog en randonneurgubbe av dig också skall du se. :D
Anonym sa…
Hehe!!

Nu är du fast i DH-träsket märker jag! Jag hade samma funderingar förra hösten efter en vecka i Åre m Jerry o Tobe, kände att min Reign inte riktigt räckte till. (det var iaf min ursäkt för att köpa DH-släde)
//Micke
Unknown sa…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Alltså, det finns inte en bana i Gesunda som inte din Reign X klarar galant...
Unknown sa…
Det finns heller inte en enda slingrig asfaltväg på Södertörn som inte din kinaracer klarar galant.
Äsch, jag bygger mig ett par lite kraftigare hjul istället och lägger pengarna på resan till Mallis istället..

Annars gillade jag Vic's tips... Mirja skrattade så hon höll på att kikna när hon läste det..

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!